torsdag den 29. november 2012

De sure rønnebær

Jeg er både glad for og stolt over, at så mange dejlige mennesker har lyst til at kommentere her på bloggen. Således er jeg også glad for at få klar besked og hurtig respons, når jeg er tæt på at `brænde nallerne´. I forrige indlæg beskrev jeg i larmende vendinger, hvordan mit forhold til sukkulenter og grønne planter er lidt anstrengt. Jeg hader dem ikke, men synes stadig at mange af dem er kedelige. Ofte er de svære at få til at se indbydende ud og så `kan de altså ikke rigtig noget´. Mine fingre er slet ikke grønne nok til at få dem til at blomstre og virkelig trives. Rønnebærene er sørme sure, her i skoven!


Når det så er sagt, så synes jeg at kransen her, bygget af sukkulenter a pro pos, ser enormt flot, frodig og indbydende ud. Sikken et håndværk - og det siger nok sig selv, at jeg ikke selv har haft fantasi til at lave den. Brugt på den rigtige måde kan alle de grønne planter og støvede sukkulenter altså få et andet liv. Det handler blot om at have vision, snilde  - og sans for det med yndige urtepotteskjulere, pyntesten og nydeligt foldede silkesløjfer. Føj, rønnebærene er stadig sure!

Billedet har jeg herfra.

4 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Ja men det er en flot krans :) du kan jo begynde at øve dig på at lave en. Jeg kan heller ikke lave sådan en flot en.

Anonym sagde ...

Tak for den smukke krans.Yndige urtepotteskjulere klær de færreste sukulenter....hellere de mere rustikke af slagsen.Det er måske det der er gået galt?Eller er du vokset op med støvede kaktus og sukkulenter overalt i vindueskarmene???????????? for så kan jeg godt forstå din holdning.Men du har jo tiden for dig.Fortsat god fornøjelse i kampen om de smukke sukkulenter.Venligst
Birgit Nouri.

Marianne sagde ...

Jeg har netop fået øjnene op for sukkulenter til haven. Husløg i særdeleshed. Du skulle i ø. se dem, der vokser hos Lisbeth ovenfor i handes have på Samsø. Hendes er mega store!
Og jeg har også set dem som hele tæpper i krukker og smalle bede. Hele kunstværker! Kransen der er da ganske formidabel, jeg forstår godt du viser den -den er jo langtidsholdbar og uderobust.

Jeg selv har også noget med at mærke et stik af jalousi og indre afvisning, når der er noget jeg ikke kan (eller har) fx. I haven (hvilket virkelig er en hel del), men så hjælper det at stirre tyren lige i øjnene og italesætte det.
Håber du har samme oplevelse! :)

Ps. I øvrigt er det fedt at være blandt havefolk, de er så gavmilde og deler ud både af dem selv og af alle deres tips og tricks, synes jeg. Selvom jeg er 48, så ved jeg med mig selv at med denne hobby bliver livet langt og godt. For der er så meget at inspireres af og lære indenfor haveverdenen. Du har taget tigerspring allerede. Og bliver nok 800 år, sådan rent havementalt, hvis du forstår. :)

Jette sagde ...

Hej Mathias.Har lige opdaget din blog,og har meldt mig som fast læser.Jeg synes det er godt gået i din unge alder,at interessere dig for have,og du har da fået en rigtig god start her i blogland.Fin krans du viser.Har selv lige lavet dekorationer.Du kan se dem på (mit lille gods)
God aften Jette