søndag den 18. november 2012

Det kan man da ikke!

Man hører så tit, at hvis man blander to primærfarver, så er fanden løs. Det må man ikke, for sådan siger de i England. Pjat! Jeg synes det ser både kønt og fikst ud - tilmed oplivende. Tag et kig på de smukke græskar her. De står da godt til den blå baggrund. Men blå passer selvfølgelig også til alt, siger man.


Her i haven er efteråret og vinteren kommet tæt på, synes jeg. Snart er det jul og jeg er slet ikke klar! Jeg mangler at grave nye bede ud i græsplænen, så stauder, plante nyt, samt gå på rov i skoven efter skærme inden alt det grønne er væk i sne, og sætte en mængde stammer i bedene.



De stammer jeg taler om, er en mængde store træstammer vi har haft liggende til brænde. Og jeg gider ikke save brænde! Så nu tager jeg vakse beslutninger og rejser stammerne rundt omkring i havens bede. Jeg synes det ser ret dejligt og meget natur-agtigt ud. Op ad stammerne vil jeg plante klematis, slyngroser og andet klatre-grønt.

6 kommentarer:

hagen vår sagde ...

Hei! Jeg er helt enig med deg at det kan man. Disse fargene er både vakre og spennende sammen. Så fin blog du har.Hilsen Anne

Nette sagde ...

Wow. 19 somre. Hvad skal det ikke ende med?
Det med farverne er noget meget personligt. "De rigtige" farver skal gøre dig varm indeni. Hvad der så end er for nogle.

Dit træstammeprojekt er en fantastisk god idé. Overgroede stammer med mos osv. er et spændende og smukt indslag i haven. Der findes 999999999 smukke klematis, så god fornøjelse med at vælge de "rigtige" ;0)

Heidi sagde ...

Hej og velkommen til ;O). Superfin blog du har fået lavet og jeg vil da gerne lægge mig som fast læser hos dig, men kan ikke se den mulighed, den kommer jo nok ;O)

Mathias Emil sagde ...

Hej piger,
Tak for jeres kommentarer! Det betyder alverden at i gider kommentere, det giver virkelig lyst til skrive mere.
Har netop tilføjet en gadget, så i burde kunne følge mig nu. Rigtig god aften!

Marthe sagde ...

Du er noget særligt, Mathias Emil. Jo,for det er en sjældenhed, at falde over en så ung og allerede vidende havenørd. Rigtig fin blog, du har. Spændende med din såning af Sølvlys.

Alice in own Wonderland sagde ...

Hvor er det dejligt at du allerede finder glæde og fascination af din have og planteverdenen ! Det er spændende at læse dine indlæg, som sprudler af humor, viden og nysgerrighed, og jeg har lyst til at se meget mere, så jeg vil gerne være fast læser af din blog.