mandag den 19. november 2012

En iskold morgen

Her til morgen ligger rimfrosten strøet så fint over hele haven. Et bevis på, at nu er vinteren vitterlig om hjørnet. Det gør mig nu ikke noget, for dels er det utrolig smukt og dels er vinteren en tid, hvor der for alvor kan blive tid til indendøres hygge, varm kakao og selvfølgelig det famøse gaveræs lige om hjørnet.
I dag skal jeg have hængt vores elektriske vinterlys på rosenmandlen ude foran huset. Der er ikke meget så hyggeligt, som når alle husejere nærmest i samme åndedrag hænger julelys ud. Nu er det tid, venner!



Herunder er det den smukke slyngrose `Coral Dawn´, som jeg altid taler varmt for. Selvom den ikke har mange af de engelske rosers storladenhed og historie - så har den duft, grokaft og er meget charmerende i sin vækst. Rosen bliver op mod to meter i både højde og bredde, hvis da man husker at binde ned og gøde, samt klø den lidt bag øret sæsonen igennem. Det gør jeg gerne, for så kvitterer den til gengæld men en generøs mængde blomster hele sommeren og langt ind i efteråret.


2 kommentarer:

Mette Schmidt sagde ...

Hej Mathias. Ej hvor sjovt at du er kommet under vingerne på selveste Claus Dalby. Jeg har fulgt med i hans blog hver dag siden starten, så stor var overraskelsen, da jeg læste hans indlæg i går, og hurtigt fandt ud af at det måtte være min lille fætter, der var tale om. Jeg skev straks til de andre i familien, at de skulle ind og tjekke Claus blog, selvom det ikke er noget de plejer at bruge tid på. Godt gået Mathias! Vil helt sikkert følge med på din flotte blog. Kærlig hilsen din kusine Mette.

Mathias Emil sagde ...

Hej Mette,
Tak for rosen - det hele er både nyt og spændende.
Følg endelig med fremover, jeg vil gøre mit bedste for at lave noget ordentligt ...