søndag den 2. december 2012

Adventskrans i nye farver

Jeg synes at traditionen med at binde en adventskrans og tænde ét lys ad gangen, hver søndag op til jul, er helt fantastisk. Den dag det første lys bliver tændt i vores, er for mig den første rigtige juledag. I øvrigt synes jeg også at en adventskrans er langt smukkere end for eksempel kalenderlys og andre, lidt halvkedelige, dekorationer med ét lys og en dusk gran. Kransen som form er nem at få til at se tækkelig ud og så er den grønne bund lige fra start harmonisk - så her kan man rigtig skeje ud. Pyt med om man er en skovl til det med limpistoler og søde små kogler. Når bare der er fire lys, en sløjfe og ellers grønt - så ser det godt ud. Her kan alle være med.



I år er vores adventskrans rød og grøn. Limegrøn godt nok, men vi skriver da 2012 - så jeg synes sagtens at det kan gå. Kransen har vi købt færdig, for den er virkelig svær selv at binde pænt. De kranse jeg selv laver, bliver altid lige lovlig rustikke - og det arter sig altså bedst udenfor. Så dem bygger fuglene rede i og har det sikkert lige så sjovt med det som jeg, når der drages på skovtur og hygges rundt i gran, kogler og mos.



Hvis du klikker på billederne, bliver de større. Smart, ikke?

5 kommentarer:

Nana, Drømmehaven sagde ...

Skønne farver, Mathias Emil! Og så elsker jeg jo at farverne matcher sofapuderne ;-)

Mathias Emil sagde ...

Hej Nana,
Ja, hvis bare det matcher sofapuderne, så er alt i den skønneste orden. Bliver det snart mere småborgerligt?
Stort smil og et `vink med en vognstang´ herfra.

Alice´s Eventyrland sagde ...

Båndene har en skøn lysegrøn farve, og oprindeligt var tiden omkring Jul en frugtbarhedsfest, hvor man dansede rundt om kålplanterne og fejrede at lyset vender tilbage. Det var Coca Cola der lancerede julen i rødt som deres design, så jeg skønner på at der er folk som dig der bruger fine limegrønne bånd :)

staudecafeen sagde ...

Super flot:) Anne Gine

Lise Sørensen sagde ...

Det er nogle smukke og nyskabende dekorationer du laver.Du har også en inspirerede måde at skrive indlæg på og de er altid ledsaget af fine vejledninger og gode billeder.
M.v.h.
Lise