onsdag den 12. december 2012

Åh Austin, my dear!

Nej, det er ikke begyndelsen på en erotisk novelle jeg her hentyder til - jeg tænker selvfølgelig på de engelske roser. Uanset erotik, så ved jeg at når det kommer til David Austins helt ustyrligt lækre roser, kan de hede tanker og fantasier nok alligevel komme på gled! Her har jeg fundet tre ultimative drømmeroser. Havde roserne her været virkelige kvinder, var der nok tale om ikoner som Marilyn Monroe, Marlene Dietrich og Dita von Teese. Oser de ikke langt væk af erotik og gode former?

`Claire Austin´

`Queen of Sweden´

`Pat Austin´

8 kommentarer:

Lise Sørensen sagde ...

Austinroserne er uovertrufne i skønhed.Dem du har valgt er ganske rigtigt smukke og man får lyst til også at dyrke dem.Jeg har Pat Austin og den anbefaler man at dække.Det har jeg ikke gjort,men foreløbig beskytter sneen.
Det er meget vanskeligt at vælge blandt de engelske roser for de er alle helt bedårende.
Har du selv nogle af dem?
M.v.h.
Lise

Høneballehaven sagde ...

Jeg har netop i år anskaffet mig Clair Austin, så jeg glæder mig til at se den i blomst. De to andre har jeg haft i flere år. Jeg har en del Austin roser.
God dag til dig.
Lisbeth

Susanne sagde ...

Åh ja, Austin roser er et kapitel for sig, et skønt kapitel :-)

Alice´s Eventyrland sagde ...

Skønne Austinroser! Jeg har kun Queen of Sweden af disse, men har meget lyst til Claire. Jeg læste desværre på en amerikansk debatside at den taber kronbladene hurtigt... Håber nogen vil sige at den ikke gør det her i vores klima :)

Mathias Emil sagde ...

Hej piger,
Tak for jeres kommentarer. Det lader til at vi er på talefod når det kommer til roser!
Kære Lise, nej jeg har faktisk ingen af dem jeg viser her - og det er for dårligt! Men Austinroser er jo som bekend dyre ...
Kære Alice, jeg synes ikke du skal lade dig afskrække. Hvis de kan i England, så kan vi sandelig også her!

Høneballehaven sagde ...

Hej igen
På Fyn findes denne planteskole www.jasroser.dk her kan du få roser til 50 kr. stykket, vel og mærke gode rose. Måske har du så råd til et par stykker af favoritterne. Hvis der er nogen, du gerne vil have, som ikke står på listen, kan du ringe til ham eller maile, så ringer han til dig. Han kan skaffe en del.
God fornøjelse
Lisbeth

Mathias Emil sagde ...

Hej Lisbeth,
Ej hvor fedt! Tusind tak - den planteskole anede jeg ikke fandtes. Alletiders. Jeg må have dusiner, snesevis og mængder så store ... Ja, det er vel jul!
Lune hilsener herfra og igen tak

Høneballehaven sagde ...

Hej Mathias Emil
Velbekomme, det var julegaven fra mig :) ho ho ho. Kig hos bloggen Lad romantikken blomstre, hun købte mange rigtig mange hos jasroser.
God juleferie
Lisbeth