søndag den 23. december 2012

Her har I mig tilbage

I kan tro at jeg har haft en dejlig juleferie - og hvor har jeg hygget mig i familiens skød, blandt venner og så var der amoriner i luften i år. Men det er en helt anden historie. Jeg håber at I har haft det godt så længe og at I har savnet mig! Som lovet vil jeg vise jer lidt fra vores julestue.


I dag har jeg været ude i snestorm, blæst og kulde for at bakse rundt med juletræ og dertilhørende juletræsfod - der i øvrigt besluttede sig for at brække over i to, så snart træet var forsvarlig banket op inde i stuen. Nu er der sat ny fod på og hele herligheden blev forsvarligt placeret på gulvet. Alle gulve vasket, der blev støvsuget og hu-hej hvor vi julehygger i renlighedens navn. 


Hvad jeg ikke havde tænkt på ude i snestormen var nemlig, at noget af den sne som lå så smukt på grenene, selvfølgelig ikke ville forblive køn indendøre i varmen. Hurtigt gik det udi smeltevand i uhyrlige mængder - nærmest som en lille syndflod, pjasket ud over det rene gulv. Om igen og nu står hele arrangementet fint. I skal nok få at se når jeg har pyntet gran-helvedet! 


Hvordan går det hjemme i jeres egne julestuer?

5 kommentarer:

Vivi sagde ...

Julefreden har sænket sig over vores stuer.
Vi slap for vand på gulvene, da jeg valgte at få træet ind i går før alt det hersens sne væltede ned ;-)
Risengrøden er kogt og klar til at blive omdannet til ris a´la´mande i morgen.
Nu står den snart på ribbensteg og derefter afslapning foran flimmerkassen.

Glædelig jul til dig :-)

Lise Sørensen sagde ...

Velkommen tilbage!
Sikke strabadser du har gennemgået,men formentlig kommer der et forrygende resultat ud af din juletræspyntning.Det glæder jeg mig til at se.
Vi har trodset sne,fygning og ufarbar vej for at slæbe fødevarer til huse.
Drømmer om sol,spirende planter og varme her i stearinlysets skær og brændeovnens livgivende varme.
Glædelig jul og godt nytår,med håbet om mange,sjove og anderledes input på bloggen!!
M.v.h.
Lise

Anonym sagde ...

Sneploven har lige været her, så jeg tro jeg vover mig ud til pizzeriaet nede i byeni håb om, at der er åbent. Skulle være kørt til Jylland i eftermiddags, men udskød afrejsen til i morgen, for jeg har ærligt talt ikke lyst til at komme ud at vugge med Molslinien og køre bil i det vejr. Men spisekammeret er næsten tomt, så .....
Glædelig Jul Mathias Emil
Jytte
www.danishknitdesign.com

Høneballehaven sagde ...

Alt ånder fred og idyl her ovenpå gløg og æbleskiver. Træet er pyntet, og det eneste, der er sket her, er at jeg smadrede en lille glasskål, så der kom glassplinter over det hele, men i forhold til sneen på dit træ, er det jo ingenting :)
Glædelig jul til dig og amorinerne

Mathias Emil sagde ...

Hej piger,
Det lader til at I tager julen `hånd i hanke´ med en upåklagelig, professionel gemyt. I er nok garvede, tænker jeg! Alletiders, hyggeligt at høre fra jer.
Kære Jytte - jeg håber at du kom vel til Jylland, uden søsyge!