søndag den 23. december 2012

I morgen er det jul

Selvom det i dag er lillejuleaften og man måske burde sidde i de bløde og rigtig hygge sig, så har ingen her i huset i dag nået at slaske. Vi har fået lavet konfekt, handlet stort ind, rejst juletræ, kogt suppe, gjort rent, pakket gaver ind og så videre. I morgen får vi gæster og så skal alt funkle og tage sig ud fra bedste side. Det er jo kun jul en gang om året og lidt spidsborgerlig vil jeg have lov at være.


Nu blev det alligevel mørkt derude og pludselig kom jeg i tanke om, at det jo er søndag. Den fjerde søndag i advent. Kransen stod på sit kagefad og så vældig trist ud, men nu er den sat i flammer - det sidste og fjerde lys med. Rigtig god og glædelig 23. december - i morgen er det jul. Mon jeg får opfyldt mine ønsker? Selvfølgelig. For husk, venner, det er tanken der tæller.

11 kommentarer:

Katinka Raabymagle sagde ...

Ja her havde vi så rygende travlt hele dagen, at jeg af flere omgange glemte adventskransen, så den må brænde imorgen....hvis jeg altså husker det;0).

Dejlig lillejuleaften og glædelig jul herfra
Katinka
....og nej selvfølgelig er det tanken der tæller osv, men jeg satser nu på, at ihvertfald nogle gaveønsker indfries. Så lover jeg dog også at smile lykkelig over den yngstes fingermaleri, som jeg ved venter i puljen!!!!

Høneballehaven sagde ...

I har da været flittige, glædelig jul til jer.
Lisbeth

TANTE GRØN sagde ...

Kære friske ungdommelige pust.

Velkommen tilbage og ih hvor du hygger dig, din travle lille jule-arbejds-bi.

Mon ikke jeres julegæster får brug for solbriller, sådan som alt funkler og skinner efter besøget af den hvirvlende rengørings-tornado?:o)

Selvfølgelig får du opfyldt dine ønsker. Julemanden har da luret at du er en god dreng, selvom du er en kende spidsborgerlig her op til jul....fniiiiis:o) Jeg regner så til gengæld ikke helt så meget med at få det orangeri og den brændeovn, som jeg så beskedent havde skrevet på min ønskeseddel.
Men et par uldne sokker og en ny toiletbørste er også rare at have, ikke?

Din historie om dit smeltende juletræ, fik mig til at tage et trip down Memory Lane. Allerede som helt helt lille, havde jeg "noget" med grene og blomster i vaser. Så jeg plukkede de smukkeste grene med rimfrost og sne ind og satte i vaser. Jeg syntes det var ren magi med al den skønhed. Men ak ....glæden varede kort. Jeg havde endnu ikke så meget logisk sans, at jeg ku` regne ud, at "pynten" på grenene ville smelte. Da det skete, gav jeg mig til at græde:o)

Ønsker dig og dine kære fra nær og fjern en rigtig glædelig jul fyldt med varme og hygge - samt et lyst, lykkeligt og blomstrende 2013.

De kærligste hilsner og tanker fra den gamle grantante.

PS: Min logiske sans har egentlig stort set aldrig udviklet sig.....host host:o)

TANTE GRØN sagde ...

Amoriner i luften? <3 <3 <3 <3 <3

Dejligt tema til et nyt blogindlæg:o) :o) Alle dine mødre, søstre, kusiner, farmødre, mormødre og TANTER her på bloggen, bør jo vide, hvad du render rundt og laver, min dreng:o) :o)

Tantefnis og kærlige hilsner

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Velkommen tilbage fra ferie. Skønt at den var dejlig. Vi fik også det smukkeste juletræ ind med sne på :-) Det måtte lige en tur i fyrrummet til optøning, så vi slap for det værste vandsjask på gulvet.
Her julehygger vi alt det vi kan. Har lige haft hele familien til julegavebytning, hjemmebagte æbleskiver og gløg + div. andre lækkerier. Superhyggeligt, og nu er der også ryddet op, så er vi klar til i morgen :-)
Tror helt sikkert at du får dine ønsker opfyldt.
Kæmpe juleknus Anette fra Fru Pedersens have

Heidi sagde ...

En rigtig glædelig jul til dig og dine ;O)

Alice´s Eventyrland sagde ...

Velkommen hjem fra ferie! Ja, det er travle dage her lige før Juleaften, men julestemningen indfinder sig nu midt i alle forberedelserne :-)
Glædelig Jul til jer!

Frk. Anemone sagde ...

Glædelig jul :::)))

Tim Skovrup sagde ...

Jeg vil bare ønske en glædelig jul til dig og din familie !!

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,
Hvor er I dejlige. Jeg elsker post og en lun julehilsen tæller altid højt i mit humør-regnskab. Kan I have en fantastisk jul!

En særlig hilsen vil jeg sende til Tante Grøn. Du har været med herinde lige fra starten og jeg bliver altid glad, når jeg åbner en hilsen fra dig. Samtidig får du mig til at fnise som en lille, uartig skolepige! Fuld af gode historier er du og som du kan greje med ord også. Så kære grandtante, lov mig at hilse på i det nye år og jeg vil til gengæld kvittere med en masse blomstrende livsglæde og en hel bunke spirende indlæg. Måske endda fortælle om mine amoriner!

Kærlige vinterhilser til alle - lad os mødes på bloggen!

TANTE GRØN sagde ...

Kære Mathias Emil.

Hvis DU lover, at fortælle om de der amoriner, så lover JEG til gengæld at komme og hilse på igen i det nye år:o)Nej, uanset hvad, så er jeg kommet for at blive. Mig slipper du ikke sådan af med:o)

Hvis du vil se blomsterbinderkunst uden gerbera og uden bling bling kugler, kan jeg varmt anbefale dig, at besøge Frk Iberis i Middelfart. Hun har også en skøn skøn blog. Hun er min blomstergudinde. Hun er SÅ dygtig.

Hav en pragtfuld juleaften sammen med dine kære.

Knus, kram og juleknas