søndag den 30. december 2012

Jeg kniber en lille tåre

Alle dage har jeg været forliebt i blomster. Ikke bare sådan lidt for sjov, nej - mit hjerte banker for de grønne pistlinge. I dag er de herlige, grønne sager blå i enden. Det skal handle om blå blomster!



Jeg vil ikke skrive en frygtelig masse, bare opfordre jer til at klikke på billederne - så bliver de større! Se engang et blåt inferno af blomster. Jeg må knibe en lille tåre når jeg ser sådan noget, for føj hvor er det altså bare pænt!



Bare mine fingre var så grønne, at jeg selv kunne lave sådan et blåt hav. Det skal nok komme en dag, for vil man det nok og er drømmene store nok, så skal alting nok gå. Så skal vi nok allesammen blive en flok fremragende gartnere.




Jeg er en drømmer - og skammer mig ikke engang over det. Vi lever kun én gang, så husk at drømme store drømme og se så ellers at komme afsted derud, ud i det grønne. Lad os i samlet flot invadere planteskoler, slå rod i smukke parker og dygtiggøre os udi det sprøde, grønne element. Er I med mig? Jeg lover at holde fanen højt. Også i året der kommer.



9 kommentarer:

Linda Irving sagde ...

Med dig som fanefører, kan det kun gå godt..jeg er med dig og har allerede indvaderet den første planteskole..

Smukt nytår til dig, jeg glæder mig til at fælge dig i 2013.
Godt Nytår fra mig til dig

Frk. Anemone sagde ...

Blåt er godt !

Jeg tropper også op bag fanen og glæder mig til at følge dig i 2013.

Godt nytår til dig :)

Ulla

**Perler på snor** Dorthe sagde ...

Vidunderlig serie - der blev NYDT!
Også jeg glæder mig til følge med her i 2013.

GODT NYTÅR!

Dorthe

EVA sagde ...

Kæskønne blå.... Det er også mine favoritter. Der kommer lidt mere hvert år. ;)

Godt nytår ønskes du herfra.

kh
Eva

Alice´s Eventyrland sagde ...

Smukke, smukke billeder! Jeg elsker det blåviolette og bruger det i stor grad som "bund" eller baggrundstone i haven. Nogen ville sige som bundplanter... men... det lyder ikke rammende nok i mine ører. Den blå og violette samler snarere haven til en helhed, ihvertfald hos mig. :-)
Rgtig Godt Nytår herfra, og tak for mange pragtfulde indlæg fra din hånd i år!

hagen vår sagde ...

Blått er himmelsk. Nydelige bilder. Godt nytt år! Hilsen Anne

Nette sagde ...

Kære Mathias

Vel er jeg med dig :0) Også når det gælder drømmeriet!

Tror jeg har skrevet til dig før, at når planter bliver alt for blå, får jeg det lidt svært med dem. Når det er sagt, er det nogle meget smukke billeder, du har valgt at vise os her, så dem får du point for :0) De blå farver, som bevæger sig lidt over i det lavendelfarvede, er jeg dog meget glad for.

Rigtigt godt Nytår til dig. Du har et beundringsværdigt livssyn, som jeg afgjort håber at høre og se mere til i det nye år.

Gitte H sagde ...

Vidunderlige blå bede - nam nam.

Ønsker dig et godt og blomsterrigt nytår :-)

grethe pedersen sagde ...

jeg er helt solgt til blåt...det er et must i haven....godt haveår Mathias.