fredag den 28. december 2012

Næsten helt kongeligt

For ikke mange dage siden invaderede vi Claus Dalbys køkken og blev forkælet udi lækre forretter, pizza og sunde desserter. Det var en rigtig hyggelig aften. Allerede om eftermiddagen meldte vi vores ankomst, så der blev også tid til en tur rundt i haven. Jeg er fuld af beundring over Claus´ virkelyst - ikke mindst hans sidste ny skud på stammen, det hvide drivhus med pejs, ikoniske designklassikere og jeg ved snart ikke hvad. Jeg sikker på, at det bliver ikke mindre end formidabelt.


Der gik lidt rødvin i den, ja såmend også champagne - så vi blev natten over. Næste dag, efter dejlig morgenmad med sunde boller, fik vi begge bøger forærende. Her ser I hvad jeg fik. En bog af Nori og Sandra Pope, som I ved er kendt for deres dengang smukt farveafstemte have, Hadspen Garden i Somerset.


Jeg fik også en nyere udgivelse, hvor Claus er fotograf på Marselisborg Slot - den er jeg glad ved. Lidt kongelig har man vel lov at være. I kan købe bogen her. Desuden fik jeg også en lille stak af Claus´ valmuer. Dem skal jeg have sået i dag, hvor vi holder en lille pause fra julefrokoster og pakkeleg. Jeg vil love jer, at de bliver sået efter alle kunstens regler og I skal nok få resultatet at se.


4 kommentarer:

grethe pedersen sagde ...

Du er da en heldig kartoffel Mathias...sug endelig til dig (øh jeg mener af gode ideer) tak for en god ide bøger af den slags kan man kun få for lidt af..
Godt nytår.

Susanne sagde ...

Lyder som et dejligt besøg hos Claus :-) Og med dejlig forkælelse i form af bøger. Jeg har "HAVEN i farver" og den er bare lækker - jeg bruger den som opslagsbog, når jeg skal have inspiration til nye planter i bestemte farver. Så glæd dig til at få den studeret lidt nærmere :-)

Nette sagde ...

Kære Mathias

Gode gaver i form af dejlige oplevelser og bøger er de bedste, for dem kan man glæde sig over hele livet. Du er en heldig rad :0)

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Sikke dejligt med nye bøger, noget af det bedste :-) Glæder mig til at se valmuerne i din have, dem bliver du helt sikkert glad for. Jeg har selv mange valmuer i min have, og de får lov at komme hvor de har lyst, det er noget af det smukkeste.
K.H. Anette fra Fru Pedersens have