mandag den 3. december 2012

Ren idyl og lune

Inspireret af andre bloggere, synes jeg også at det her er blevet tid til et stemningsbillede ude fra sneen. Sne er noget magisk noget og gør alting utrolig fotogent. Jeg vil ikke skrive så meget mere end blot rigtig god og glædelig december derude - pas nu på når I bevæger jer rundt. Flere steder er det spejlglat og vi skulle jo nødig forstuve plante-prikle-så-armen, eller det der er værre.  



Husk i øvrigt også at nyde julen og tiden med vinter, tykke trøjer og æbleskiver. Inden længe er det atter tid til slankekure og nytårsforsæt der ikke bliver holdt, så spis blot lidt ekstra konfekt og hyg inde med en god bog. Det har jeg ihvertfald tænkt mig at gøre. Heller ikke i dag blev det til frøsåning af stauder. Pyt, måske i morgen. God aften.


12 kommentarer:

Lise Sørensen sagde ...

Sikke dog et dejligt,romantisk hus du har fotograferet.Sne pynter,men kan som du er inde på,være farligt at bevæge sig ud i.Tak for din omsorg og advarsel til alle os havetosser.Mange af os er næsten pensionsmodne og knoglerne er skøre.
Ganske vist er polstringen på knoglerne iorden og det bliver ikke mindre,som december skrider frem med sylte(kender du det?), konfekt og julegløgg.
Er det meningen at du skal så stauderne direkte i bedene?
Hilsen fra Lise

Mathias Emil sagde ...

Kære Lise,
Tak for din kommentar - den er helt hyggelig. Jeg bor såmend inde i huset. Om jeg kender til det med god polstring omkring knoglerne? Ja bestemt. Men det er jo jul! Sylte tør jeg ikke begive mig ud i. Det kommer nok. Og nej - jeg sår ikke direkte i bedene, så skal jeg gå rundt med halen i vejret og tynde ud. Jeg sår i kasser med pottemuld og hele sagaen. Men mulden er frossen og på mit plantebord ligger en halv meter sne.
Rigtig god aften, Mathias

Claus Dalby sagde ...

Kære Mathiaa - meget smukt og ren idyl!

Jette sagde ...

Godaften Mathias.Smukke billeder fra dit hus og have.Her hos mig var det også rigtig glat,så det er om at passe på,som du skriver.Du skal nok nå det med at så,når frosten er væk.
God aften til dig Jette

Alice´s Eventyrland sagde ...

Det er de mest stemningsfulde snebilleder jeg har set endnu i år!
Jeg kommer helt i julestemning!
For engangs skyld, har jeg nemlig ikke været begejstret over den omgang sne vi har fået, fordi jeg venter på er par skønheder med posten. I haven står to papkasser i bedet og luner jorden hvor de skal plantes.
Tak for dejlige billeder, så jeg blir mindet om at nyde sneen.
God aften herfra

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Kære Mathias.
Det er da et fantastisk smukt sneklædt hus og have du bor i. Hvor ser det godt ud med lysene der i sneen. Selv himlen ser næsten magisk ud. Må jeg godt spørge hvor i landet ligger din have egentligt? jeg har en fornemmelse af at det er på sjælland, er det rigtigt ?
Hav en rigtig hyggelig, skøn december, med alle dens pragtfulde glæder :-) K.H. Anette "Fru Pedersens have"

Frøken Solhat sagde ...

Fantastiske smukke og skønne vinterbilleder....elsker når sneen får lov at ligge på grenene i flere dage - det sker ikke ofte i dette stormomsuste land ;0)
Det er sørme ikke hver dag jeg "træffer" en 19 årig der har bosat sig så smukt....hatten af for det ;0)

Dejlig december til dig

Mathias Emil sagde ...

Kære Anette og Frøken Solhat,
Mange tak for jeres ros. Jeg sætter stor pris på at der er smukt omkring mig - men deler således gerne med andre. Jeg kender to andre der har det ligesådan!
Anette - jeg bor på Nordfyn, i skoven og nær vandet.
God 4. december. Mathias

**Perler på snor** Dorthe sagde ...

Hvor er der smukt i din have - dejligt indlæg og så Nordfyn; min hjemstavn = så bliver det ikke bedre ;-)

Landbohaven sagde ...

Tak for de dejlige vinterbilleder.
Her er alting også dækket af et hvidt lag sne.
Ha` en god dag.

Frk. Anemone sagde ...

... eller brækker klikfingeren... Næh, vi må bevæge os forsigtigt derude i den dejlige vinter.

Hvor er det dog smukke billeder, du disker op med i dag, især det sidste blev jeg meget begejstret for.

Du har ret: vi må nyde, men måske bedst med måde, for der skal vel "afregnes" igen på et tidspunkt.

God aften til dig. Ulla

Staudefeen sagde ...

Så fint - og ja, vi har fået virkelig megen sne her på Nordfyn!

Kh. Marlene