torsdag den 6. december 2012

Vi hygger stadig

Det har været nogle fantastiske dage med sne og det ser ud til at ville fortsætte lidt endnu. Hvad er det man siger om ragnarok? Først sne, så kulde, dernæst storm, så ragnarok. Kulden er her nu og snart er det den 21. december. Kommer ragnarok og går verden under? Mon dog - men jeg tager ingen chancer. Her hygges derfor i højeste potens. Vi kan lige så godt nyde det når nu kulissen er sat og lærredet spændt op til det smukkeste julemaleri. Er der også kønt ved jer?  



Nu hvor verden snart går under, så synes jeg også at fuglene skal gå mætte og glade i seng. Derfor har jeg smidt æbler rundt i hele haven - så småt lugter de ikke grimt af menneske mere, og fuglene mæsker sig. I dag tror jeg at spætten var på besøg. Det var ihvertfald en fin fugl med et langt næb.



Jeg synes det er så hyggeligt at have naturen helt tæt på. Træerne her står tæt, fuglene sætter fine mønstre i sneen og ofte ser vi både harer og rådyr. Sidstnævnte møgdyr kan nu godt pakke sig - her er Bambi ikke velkommen! Nuvel, han må gerne stå og se fin ud foran huset, så jeg kan lave et julekort og lege `dyreven´. Men så snart æbletræerne gnaskes i stykker og nyplantede grønne stauder hives op med rode, kan de godt pakke sig. Så bliver jeg sulten efter røget dyrekølle!



Tyve meter fra vores hoveddør ligger en bred skovsti. Den er heldigvis ikke ret befærdet, for så havde jeg nok gravet fælder - men hvor er den køn ved vintertide. Prøv at klikke på billedet, så bliver det større. De sidste tre billeder nedenfor er fra vores vinterhave. Det er her jeg sidder og skriver blog, læser og hygger mig når jeg er hjemme. Så tænder vi ild i pejsen og stearinlys i alle vinduerne - og ofte kaster jeg mig over en slikskål. Vi hygger altså stadig! Hav er rigtig god, lun og rar december derude.




6 kommentarer:

Claus Dalby sagde ...

Kære Mathias - skønne, skønne omgivelser. Og så på denne årstid. Et rigtigt julekort. Kh Claus

Linda Irving sagde ...

Hej Mathias, hvoe er der smukt hos jer på Nordfyn. Her i Slagelse ligger sneen ikke i lag på grenene, som ovre ved dig..ikke endnu, måske det kommer. Jeg er vild med dine billeder og kan godt se en lille Bambi gå rundt i alt det hvide.
Sne hilsner fra Linda

Jette sagde ...

Godaften Mathias.Hold da helt op hvor ser der bare fantastisk ud hos jer på Nordfyn.Smukke...Smukke billeder fra skoven.Kan godt forstå at i hygger jer i disse dejlige omgivelser.
God aften til dig Jette

Høneballehaven sagde ...

Ja smukt ser det ud, her hos os er ingen sne, men rådyrene ser jeg også helst uden for haven. I foråret ødelægger de mine små nye træer ved at feje deres gevir på dem, det er jeg træt af.
Jeg vælger at tro på, at verden heller ikke går under i år, men nyd du nu bare din slikskål :)

Humlehagen sagde ...

Nydelige bilder!:)Ingen snø enda her hos meg.:)Hilsen Else Britt:)

Alice´s Eventyrland sagde ...

Hvor bor I dog bare smukt der lige op ad skoven! Det ser så hyggeligt ud! Smukke billeder.
Sne hilsner fra
Alice