fredag den 25. januar 2013

At se det store i det små

Ofte støder jeg på mennesker der overfilosoferer - og hvor er de irriterende! De kan sidde og studere et blad, en enkelt blomst eller blot et snefnug intenst og længe, for så at proklamere at nu har de fundet meningen med livet og skønheden i verden. Vås!



Alligevel vil jeg tilslutte mig en brøkdel af den ellers så smukke filosofi og tilstå, at jeg da også bliver draget af skønhed. Skønhed er jo mange ting - lige fra en perfekt smurt nutellamad, til det dagens indlæg handler om. Isblomster.



Er de ikke smukke? Jeg har lige taget billederne og har ikke fiflet med andet end at skrue op for farven. `Color boost´ hedder det. Smart - for det giver virkelig billederne og isblomsterne her en helt særlig stoflighed og liv. Jeg synes det er smukt.




Om jeg nu har fundet meningen med livet, det er jeg ikke helt sikker på. En af mine gode venner siger, at han er et skønhedssøgende menneske. Det vil jeg også være, for det lyder ærlig talt ret tjekket.




Skynd jer ud at nyde jeres egne isblomster her i solens sidste stråler. Det er så smukt derude og snart er showet forbi - på søndag lover de regn og slud. Nu vil jeg slentre videre, ud og søge skønheden ...


8 kommentarer:

Alice´s Eventyrland sagde ...

Det er nogle skønne billeder af smukke isblomster! Jeg elsker dem, og vi havde store flotte eksemplarer bag gardinet i børneværelset, da jeg var barn. Jeg har i flere dage villet tage billeder af dem på drivhusvinduerne, men skydedøren har været frosset i dagevis! Isblomster er nu smukkest set indefra.
Fortsat dejlige, lyse og klare frostdage!

Katinka Raabymagle sagde ...

Om meningen med livet ligger i at granske skønheden i detaljen ved jeg ikke, men jeg vil nu sige, at jeg da værdsætter mennesker der ser skønheden der hvor andre suser forbi betragteligt mere end dem der aldrig ser den og brokker sig over stort og småt......

God aften fra
Katinka

Høneballehaven sagde ...

Jeg har også tage billeder af isblomster i dag. Sjovt nok, jeg synes de er kønne, du kan jo kigge forbi og se på mine.
Lisbeth

Esther sagde ...

Smukke billeder.

Lagde godt mærke til rimfrosten i morges, men der er stadig mørkt, når jeg tager på job, så billeder kunne jeg ikke tage (Så ville jeg sikkert også misse bussen...haha)

Men - nu har de jo lovet frost igen i nat, så hvis jeg nu kommer ud med kameraet med 8-tiden i morgen, så burde jeg vel kunne finde nogle :)

God fredag aften til dig.

Linda Irving sagde ...

Med fare for at lyde som en gammel dame, så kan jeg huslke isblomsterne på ruden i mit værelse da jeg var barn og nederst på ruden var en tyk kant af is.
De er så smukke Isblomster og jeg kan huske hvordan jeg lå under den varme dyne og betragtede dem.

Anonym sagde ...

Hej Mathias

Rigtig smukt :-)
Men nu får vi heldigvis snart tøvejr. SÅ er det mulighed for at komme ud at titte efter forårstegn og rydde lidt op i haven :-D

Hilsen Lone ( Ærø )

Claus Dalby sagde ...

Kære Mathian - jeg tror nu ikke, at jeg er en af dem, der overfilosoferer. Men jeg nyder isblomsterne alligevel.

Frk. Ernst sagde ...

Er helt enig med dig Mathias - en perfekt smurt Nutella mad er aldrig at fornægte ;-)
Hilsen Susanne