lørdag den 5. januar 2013

Claus Dalby ind ad brevsprækken

Det er så dejligt når gode venner kommer udenbys fra og banker på døren ganske uanmeldt. Normalt går vejen indenfor dog ikke via brevsprækken, men gennem døren. I dag har vi fået post og jeg vil sige det sådan, at det er sjældent Claus Dalby ligger trykt på genbrugspapir, blandt reklamer fra Harald Nyborg, Lidl og Fakta. Jeg fik mig da også en behagelig overraskelse og pludselig synes enestående slagtilbud og Kvicklys fødselsdag ikke særlig ophidsende.


I har nok fået sedlen her selv, hvis da ikke I skønner på regnskoven og siger `Nej Tak´ til reklamer. Herligt er det ihvertfald at blive mindet om forårets snarlige komme, de første blomsters sarte skønhed og i det hele taget den dejlige tid der snart `dumper ind ad brevsprækken´ og melder sin lune ankomst. Tak til Claus og Post Danmark for at huske os på det og for at hjælpe os med at holde modet oppe. 



9 kommentarer:

Nette sagde ...

Hehe Mathias, Jeg er en af dem, som siger nej-tak til reklamer, så jeg har ikke set CD på genbrugspapir. Øv. Jeg går ud fra, at det er Post Danmarks omslag, det drejer sig om?

Samtidigt sidder jeg her og ærgrer mig over, at jeg helt havde glemt at sætte den vidunderlige vintergæk-bog på listen over juleønsker. Jeg så den på Bogforum i Bella Centret, og tænkte at det var en god idé at sætte på listen, så jeg afholdt mig fra at købe den. Det kan jeg så blive nødt til nu. Jeg fik til gengæld to andre skønne havebøger i julegave af min teenagesøn, som jeg havde ønsket mig, så pyt. Jeg ved jo, hvor jeg kan købe den :-)

Mathias Emil sagde ...

Kære Nette,
Jo - såmænd er det `Med Rundt´ jeg her skriver om. Dejligt at du sådan bliver forkælet af din søn, forkælelse er dejligt. Jeg glæder mig til at følge din blog i det nye år, den er i min personlige top-ti!
Lune tanker herfra

Møllebakkehaven sagde ...

Åh de der Med Rundt, dem plejer jeg at smide ud uden så meget at kigge på dem... men nu må jeg da vist hellere ud og finde den frem igen :o)

Ha en go aften...

Alice´s Eventyrland sagde ...

Kære Mathias
Dejlige billeder og Tak for oplysningen, for jeg plejerde også bare at kyle alt reklame ud, og nu har jeg Nej Tak på postkassen, måske sku man tale med om at lave et Nej Tak merkat hvor sådanne tryk på genbrugspapir er undtaget... denne ville jeg da gerne have haft!
Rigtig god weekend :)

Overgartneren sagde ...

Åh ja, snart kommer både vintergækker og erantis og råber forår lige ind i hovedet på os alle sammen, så vi kan blive glade og kåde. Tak for påmindelsen, her på en trist gråvejrsdag :o)
Go' søndag! Vibeke

Anonym sagde ...

Kære Mathias Emil!
Skønhed er ikke kun smukke billeder.Det skrevne ord,som du jo så helt ubeskriveligt og smukt behersker er en guds gave.Du skulle skrive dine egne havebøger så ednu flere kunne få glæde heraf.
Venligst Birgit Nouri.

Tulle sagde ...

Tak for din søde hilsen på min blog, og jeg vil da i hvert fald også gerne følge med hos dig. Hvor er det fint, du lagde citater fra Dronningens nytårstale ind, for jeg følte mig også ramt, lige midt i trangen til at udstille det perfekte. Sidste år i blogland havde vi en vis-mig-din-øjebæ-runde, og det var rigtig sjovt at se hvor mange grimme ting, der gemmer sig i de friserede og skønne haver, vi ellers ser. Befriende ærligt - men vi vil jo gerne se på det smukke og tiltalende.
Jeg glæder mig til at kigge med hos dig fremover. Godt have-nytår ;-)

Mathias Emil sagde ...

Hej piger,
Hvor er det dejligt at høre fra jer.
Kære Birgit Nouri - du giver mig alligevel den største ros og det bedste kompliment jeg kunne ønske mig. Jeg har en drøm om, en dag, at udgive en havebog med mine egne, forhåbentlig smukke billeder. Indtil videre lader jeg Claus om at skrive bøgerne - så nøjes jeg med at læse dem. En skønne dag! Jeg vil vende frygteligt tilbage ...
Kære Tulle - du skal være så rigtig, hjertelig velkommen!

Anne sagde ...

Spot on - du ramte fuldstændig plet Mathias Emil.
Jeg fik selv samme dejlig glæde over at se de smukke vintergækker mellem reklamerne.
De smukke skønne hvide sarte Galanthus er på vej - vi skal bare være lidt tålmodige endnu.
Min julegave var bogen om Vintergækker.
Det er absolut den jeg læser mest i for tiden. Så Kong Vinter kom bare an - vi glæder os over endnu et dejligt nyt haveår.