fredag den 18. januar 2013

Ganske enkelt

Det er ikke altid man behøver store armbevægelser og en masse nips førend det er hyggeligt og kønt inde. For et par dage siden dumpede endnu en baljefuld små orkideer ind ad døren og dem har jeg nu fået plantet. Kønt synes jeg det ser ud med de spraglede farver i en ellers lidt kold vindueskarm.



Jeg har i dag valgt at sætte enkle brugsting sammen med blomsterne og effekten er fin, synes jeg. Det er de smukke orkideer det handler om og således behøves ikke meget andet. Som I nok kan regne ud, har jeg en forkærlighed for smukke ting - nogle mere kitchede end andre. Kan I huske mine perleskåle?



Det er rart at have smukke ting omkring sig og derfor vokser min samling støt hele tiden. Jeg kan simpelthen ikke lade være med at impulskøbe alt muligt skrammel - men hvad gør det, når man bliver glad i låget af det?


Jeg tror at vi havemennesker har en indbygget æstetisk sans, der får lov til at spille ind hvad enten vi leger i haven eller inde i stuen. Tit bliver jeg forundret når der surfes rundt på nettet - så ved man hvordan det ser ud, når voksne leger! 



Ofte synes jeg kreativiteten bobler og jeg kan kun blive benovet over hvordan I formår at dekorere, skabe nyt og arrangere stillebens. Her kan jeg slet ikke følge med! Pyt, her var ihvertfald lidt fra min vindueskarm ... Endnu en gang!

8 kommentarer:

Linda Irving sagde ...

Hvordan får man sådan en masse smukke orkideer lige til at dumpe ned i ens postkasse ? Det trick ville jeg gerne lære...;-)

Og ja, jeg husker godt dine perleskåle og nu sidder jeg igen og savler ned i tastaturet..;-)

Linda Irving sagde ...

Whups, jeg var lidt for hurtig..det var jo ind af døren de dumpede..;-)

Høneballehaven sagde ...

Ja det trick ville jeg også gerne lære, opstillingen ser fint ud.
Perleskålene husker jeg, da jeg var hos min søn og svigerdatter i sidste uge, så jeg også perleskåle, som de havde fået af nogle børn. Jeg kunne så fortælle, hvordan de skulle laves, det så nu ikke ud til at interessere dem synderligt :)

Nana, Drømmehaven sagde ...

Ja, jeg vil også gerne kende tricket ...: Hvordan får man orkideer dumpende? - Jeg må køre til IKEA efter mine ... Det er rigtig vellykket at du sætter en masse små orkideer sammen :-)

Lone sagde ...

Det ser da dejligt ud :-)

God weekend til jer!

Jytte sagde ...

A THING OF BEAUTY is a joy forever;
Its loveliness increases; it will never
Pass into nothingness; but still will keep
A bower quiet for us, and a sleep
Full of sweet dreams, and helath, and quiet
breathing ......
They always must be with us, or we die.

John Keats (1795-1821)

Kender du det digt, Mathias Emil? Hvis ikke kan du læse det på Nettet ved at google første linie. Jeg tror, at det lige er noget for dig. Han skriver bl.a. både om påskeliljer og moskusroser og mange andre konkrete og abstrakte skønheder i vort daglige liv.
Happy Reading
Jytte
www.danishknitdesign.com

Claus Dalby sagde ...

Kære Mathias - du er da rigtig i pyntehjørnet i disse uger. Beundrer din entusiasme. Jeg har aldrig været så interesseret i indendørsblomster, men nu hvor mit vinteropvarmede drivhus er ved at være klar, er jeg det også. Kh Claus

Mathias Emil sagde ...

Kære piger og Claus ikke mindst,
Jeg er så heldig at kende en professionel gartner, der desværre har svært ved at sælge sine orkideer så snart de er sprunget ud og ikke længere har knopper. Ærgerligt - men vi tager selvfølgelig blot imod med kyshånd.
Claus - egentlig interesserer jeg mig heller ikke synderligt for at passe og pleje potteplanter indendøre. Men på den anden side har jeg svært ved at leve uden blomster, udenfor er det lidt småt for tiden.