søndag den 27. januar 2013

Kunsten at begrænse sig

Pakkepost er noget af det bedste jeg ved. Utroligt er det at en vatteret kuvert, en lille papkasse eller blot en tepose-stor lomme med et frimærke på, kan være skyld i så megen spænding, glæde og forventning. Igen skal det handle om den pragtfulde fornøjelse det er at så, prikle og glæde sig til forårets komme.



Det var faktisk først da Havefolket bragte en artikel omhandlende Albinus Frø, at jeg blev opmærksom på den fine netbutik. De ting jeg bestilte på hjemmesiden er netop dumpet ind ad døren og sådan noget glæder altid.



Jeg synes at I skal besøge den fine hjemmeside, da de har et både stort, varieret og velvalgt sortiment med mange lækre frø indimellem. Udover de gængse sommerblomster findes også grøntsagsfrø, stauder og en mængde andet guf.



Spændende og dejligt bliver det at kunne gå i gang med planteske, muld og de gamle såkasser. Det at så, prikle, omplante, tage stiklinger og alt det midt imellem, er forårets mest livgivende aktivitet, synes jeg.



Udover det jeg viser her, bestilte jeg også den smukke, blå venusvogn Aconitum x Cammarum, den hvide kongelys Verbascum shaixii album `Wedding Candles´ og lidt andet blandet.



5 kommentarer:

Claus Dalby sagde ...

Kære Mathias - du får da travlt med alle de frø, du bestiller. Vi er vist mange, der glæder os til at se resultatet til sommer.

Hvad er det for en skønhed, du viser øverst? Det ligner en Cosmos, men den er jeg aldrig stødt på i sart gul. Måske er det en Coreopsis i overstørrelse. Eller ???

Kh Claus

Claus Dalby sagde ...

Kære Mathias - jamen, da sov jeg lige lidt. Jeg kunne jo bare have kigget på billedet nedenunder. Det er altså en Cosmos, stolt kavaler.

Den må prøves, men jeg tvivler nu på, at den er så fin som på billedet. En Googling viser mange forskellige resultater.

Kh Claus

Mathias Emil sagde ...

Hej Claus,
Ja, den jeg viser er virkelig delikat i farven og en Googling viser mange noget mere aggressive varianter. Jeg krydser fingre og håber på en lækker pastel. Hvor intet vover intet vinder.
Kh

Vigdis sagde ...

Har akkurat bestilt en del frø på Albinus frø og er like spent som deg på resultatet til sommeren. Jeg prøver også den lysegul Cosmos og håper at den blir fin.

Tulle sagde ...

Frø-feberen skal ikke ramme mig i år! Nøh, jeg er standhaftig - eller noget.... Sidste år gik jeg helt amok, og endte med ikke at have plads nok til alle de fine planter, jeg fik ud af det. I år vil jeg begrænse mig, selvom det er overordentligt fristende at lure lidt hos Albinus, Thompson & Morgan m.fl. .....
Jeg glæder mig til at se den sartgule cosmos.