mandag den 18. februar 2013

Da mor sagde nej!

Det sker heldigvis ikke så ofte, at min mor siger nej - og sker det alligevel, har jeg mine små kneb og tricks til at få hende omvendt. Jeg vil godt afsløre for jer, at det er noget med at lave store øjne, smile kært som en femårig og sige "jamen moaar"!



I dag har min mor og jeg rigtig handlet ind sammen. Gør I også det med jeres mor? Vi har set på tøj, sko, smykker, mere tøj og endelig fandt vi et sted der solgte lækre glasting og sprød keramik.


Så kan I nok gætte, at jeg var i mit es. Lystig var jagten efter nyt og heldigvis er jeg dygtig til, at få læsset alt det jeg finder af ved skranken. Således tror min mor kun, at det er de ting jeg bærer i armene, vi skal have med hjem.



I det øjeblik vi står ved kassen og skal til at betale, triller ekspedienten altså alle de andre ting frem og mor sukker. Normalt bliver det ved et suk - men i dag sagde mor nej!



Der blev altså brug for et charmeoffensiv. Men det var nu det hele værd. Lykken er stor og jeg er vældig glad for mine nye sager - hvad siger I?

9 kommentarer:

Lise Sørensen sagde ...

Sikke smukke farvestrålende glasting du "charmerede" dig til.
Ja som mor har man svært ved at sige nej og det er nok i særdeleshed til sønner.
Men det er godt du skønner på det din mor giver dig og forhåbentlig er " en god dreng"
Hilsen fra "en hønemor"
Lise

Høneballehaven sagde ...

Ja smukt er det, men jeg kan nu godt forstå, at mor sagde nej, for du er nok en dyr søn at handle med :)
Det er rigtigt, at en mor har svært ved sige nej, men det er jo somme tider nødvendigt.
Nej jeg går ikke ud og handler med min mor, hun er 90 år og sidder i kørestol, så den tid er forbi :)
Vh
Lisbeth

Lisbeth sagde ...

Hvad var det mon din mor sagde nej til og som hun alligevel ikke kunne modstå udover dine store øjne? Jeg tror i hvertfald at hun er glad for det friske og farverige forår du har lavet i vindueskarmen:-)
Det kan altså også være svært at sige nej til sine unger og selvom ens børn bliver voksne så vil de altid være børn i vores øjne.
Desværre er det slut med at handle sammen med min mor, men jeg har haft mange dejlige byture sammen med hende:)))

Nette sagde ...

Kære Mathias

Hehe, man kan altså ikke få alt hvad man peger på. Selvom det kunne være dejligt. Min mor døde for et par år siden, men jeg husker stadigt vores store byture, hvor der blevet revet godt ned fra bøjlerne og spist frokost inde i Dronningens Stad med fyldte indkøbsposer. Skønne tider.

Møllebakkehaven sagde ...

Det er modigt at afsløre dine tricks her, når nu din mor læser med på sidelinien... men hun kender dem måske alligevel ;o)
Gode køb, som du selvfølgelig har fået stillet rigtig flot op :o)

Ha en go aften...

Hexia DeTrix sagde ...

Sikken et sprudlende forår du har fået skabt der.. ;)
Mon ikke din mor er glad nok for hun overgav sig ? ;)
Hilsner
Hexia

Fru Friis sagde ...

Hmmm... Minder umiskendeligt om min datter som også kan noget med at blafrer med øjenvipperne, lave dådyrøjne og sige "Moaaarrr" - nej, hun er ikke 4 år men derimod tyve smukke somre, men snører sin mor det kan hun!!!

Og det kan du tilsyneladende også... :)

TANTE GRØN sagde ...

Kære Mathias,

jeg ser lige de store uskyldige og våde hundeøjne for mig:o) Det virker hvergang!
Jeg har en 15årig donna, der også mestrer denne disciplin til perfektion.

Hyggeligt at du og din mor tager ud og powershopper sammen. Spændende teknik du har udviklet, med bare ligeså stille at ligge uundværlighederne ved skranken. Jeg hylder også mottoet "Hellere tilgivelse end tilladelse".

Det er et superskønt solskinsscenarie, du har skabt i vindueskarmen, så jeg er sikker på, at din mor HAR tilgivet dig dine luskede indkøbstricks og din snu måde, at få din vilje gennemtrumfet på:o) Det er virkelig vitaminguf for trætte vinterøjne.

Godnunatogsovnurigtiggodt

Frk. Anemone sagde ...

Hvor har du bare en sød mor :)