fredag den 15. februar 2013

Der er stadig håb

Det der med computere, internet, tastatur og mus har aldrig helt været min stærke side. Efterhånden har jeg dog fået lært en smule og siden jeg oprettede bloggen her, er det gået rigtig stærkt. Nu kan jeg både lægge mine egne billeder på computeren via en smart ledning, åbne dem op i et program og jeg har for nylig lært at sætte dem sammen til en lille collage.


Det er da fantastisk smart! Tænk engang at computeren selv sætter billederne sammen i både mosaiklistepolraid og jeg ved snart ikke hvad. Længe har jeg nemlig været misundelig på jer og alle jeres fine billedcollager - spekuleret over hvordan I har gjort det og nu kan jeg selv.


Så der er åbenbart stadig håb for en idiot som mig. Foråret er der også håb for - det ligger lige om hjørnet og har i år aldrig været tættere på end nu. Det er da en dejlig tanke at gøre sig. På billederne her er det selvfølgelig erantis og vintergækker der leger rundt imellem hinanden. Det er nu smart med computer og teknik!


Jeg vil i øvrigt sige et stort tak til alle jer, der gider læse med på bloggen her. Det er et skægt univers og selvom jeg endnu er meget ny, finder jeg en stor glæde ved at dele mine tanker og haveglæde med jer. Forleden rundede jeg hundrede faste læsere - det er jeg virkelig stolt af! Tak skal I have.

15 kommentarer:

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Ja det er helt utroligt hvad man lærer som blogger, jeg må sige at jeg også har udviklet mig på det punkt. Super flotte collager. De er rigtig sjove at lave.
K.H. Fru Pedersen

Nana Hecquet sagde ...

Ja, det er sjovt at blogge! Jeg har også lige rundet de 100 faste læsere - og lavet en lille giveaway i den anledning :-)

Jeg kikkede også langt efter de andres collager i begyndelsen (ja, jeg er jo faktisk stadig helt ny som blogger), men det er da super nemt - og også ret sjovt at lave sådan nogle. Dine er i hvert fald blevet fine. Det må være rart at kunne se erantis og vintergækker. Her kan vi kun se sne.

Anna sagde ...

Sikke nogle fine billeder! Hvilket kamera bruger du?

Blomsterlyst sagde ...

Hej Mathias! Ja det er vældig smart, og sikke sjovt det er at sidde og lege med billederne. Jeg er en af dine følgere og sidder ofte med et lille smil når jeg læser med :-) Jeg kan se du nu også er hoppet med på Blomsterlyst! Velkommen til og god weekend!

Linda Irving sagde ...

Det er en helt ny og dejlig verden at kunne lave collager af sine billeder..og dine er jo blevet super fine. Her er lige som hos Nana kun sne, så vi har ikke set så meget til de små forårsbebudere.
Det bliver spændede at se havd jorden gemmer nede under sin dyne.
God weekend til dig.
Kh Linda

Møllebakkehaven sagde ...

Dejlige forårscollager der bringer godt humør :o)
Jeg laver ikke så mange collager selvom jeg har fundet ud af hvordan man gør... men det burde jeg måske lave om på, for det er jo egentligt vældig smart :o)

Ha en go dag...

Møllebakkehaven sagde ...

...og nåh ja, tillykke med de 100 faste læsere - godt gået :o)

Nette sagde ...

Kære Mathias

Hvor positivt at du får gode oplevelser og kunnen på både den ene og anden måde. Du har fået lavet en dejlig blog, og jeg siger tillykke med de 100 :0)

Mathias Emil sagde ...

Kære alle - tak for jeres altid positive og velmente kommentarer. Det er lige så meget for jeres skyld, som for min egen at jeg leger blog. Det er så herligt at dele og hvor er det herligt, når det man finder på bliver taget så fint imod. I piger er mine bedste 'sparringspartnere' - det er så rart at høre jeres meninger.
Kære Anna - mit kamera hedder Nikon D3200.

Frk. Anemone sagde ...

Din læserskare vokser jo med ekspresfart - tillykke med det. Collager pynter da indimellem og dine smukke forårscollager er et hit hos mig :)

Esther sagde ...

Jeg kan vældig godt lide collager, men da jeg ikke bruger Blogger, så må jeg lave dem pr. håndkraft og det er saftsusemig ikke det nemmeste at regne billedstørrelser ud, skalere op og ned etc...så når jeg laver collager, er de meget enkle.

Jeg bruger Corel PaintShopPro X4 ...og når jeg nu en dag tager mig sammen og kigger i manualen, kan det jo være jeg finder ud af hvordan jeg kan lave collager på en nemmere måde (Ved altså ikke om programmet kan lave det)

Nå, hav en god lørdag :)

Mathias Emil sagde ...

Kære Esther - jeg synes du skulle skifte over og bruge Blogger i stedet. Det er super nemt at bruge og gør det nemmere at være med i et fællesskab. Blot et råd.

Marit Sønstebø sagde ...

Så flotte vårblomster du viser her! Du har også en veldig hyggelig blogg med mange fine bilder.
Hilsen fra Marit

Esther sagde ...

Kære Mathias Emil

Jo tak for rådet, men jeg startede faktisk mit bloggeri på Blogger i 2004 - og har endelig her i januar 2013 - manuelt, da automatisk overførsel ikke virker på mit webhotel - fået flyttet de sidste indlæg over på ildkat.dk - så jeg flytter dem altså ikke tilbage igen ;) ...kan forøvrigt skrive sider op og sider ned om alt det tekniske bøvl jeg har haft undervejs, i særdeleshed med blogger, men også Wordpress...Teknik er nogle gange noget )%/#%/)##)

Så...
Jeg kører også en gl. udgave af Wordpress, men jeg tror faktisk jeg vover forsøget her i ferien og opgraderer (har ikke opgraderet den i 5 år) og så må vi jo se om min blog går ned eller... ;)

Esther sagde ...

Hov, glemte lige:

Jeg synes da det er ærgerligt, hvis man kun kan være med i et fællesskab, hvis man bruger det samme blogredskab (her; Blogger) som "alle andre".

:)