tirsdag den 26. februar 2013

Der skal ikke så meget til

Når jeg går ude i haven og bilder mig selv ind, at jeg er enormt god til det der med have, bliver jeg alligevel ofte skuffet over mine egne præstationer og evner. Det er svært, hvis resultatet skal være øredøvende smukt og lækkert.



Noget der falder mig ret naturligt, er til gengæld det med at arrangere krukker og at opstille små stemninger. Skal jeg være helt ærlig, synes jeg det er pærelet og ganske sjovt. Altså at smide en bunke skrammel sammen i en klynge og så prøve, at få det til at se overbevisende ud.



I dag har jeg fundet den fine gule keramikskål i Røde Kors. Den kostede blot få kroner og passer da perfekt til kanden, som jeg havde i forvejen. At de citrongule erantis så overhoved ikke matcher i farven, er en anden sag ...



... men med de blå hyacinter går det hele nok alligevel. Her i skoven er vi ikke så farvekoordinerede. Faktisk er jeg besat af kontraster lige for tiden! Jeg er derfor ret vild med, at det skærer lidt i øjnene.



De tre blege hyacinter bliver lyserøde og grunden til, at der kun er tre, er fordi jeg blev lidt nærig på halvvejen. Det var måske meget smart, for ordet Paris klinger stadig for mit indre øre ...

9 kommentarer:

Dorthe Jensen Bach sagde ...

Du skriver at det falder dig nemt, at lave små opstillinger og det ses tydeligt, at du har et særligt talent for at få meget ud af lidt. Smukt!

Katarinas trädgård sagde ...

Mycket vackert!
Hälsningar
Katarina

grethe pedersen sagde ...

Ganske smukt ser det ud, kan godt lide din måde at skrive på.

Bettina Bäck sagde ...

Väldigt snygga färger det där! Blått och gult ... :-D
Har du gjort något projekt i betong? Kan inte du länka upp det till min blogg då, försöker fixa en länksamling på det temat nämligen. Gammalt eller nytt inlägg spelar ingen roll. Kram!

Frk. Anemone sagde ...

Svenske farver... og så alligevel med deres helt særlige Mathias-effekt :) Det ser bare smukt ud og jeg tror dig, når du skriver at det falder dig nemt at lave disse små arrangementer.
Tak for din søde kommentar på min blog i dag :)

Høneballehaven sagde ...

Ja det ser overbevisende ud, der mangler mine evner, for mig bliver det ved med at være skrammel :)
godt du er god til det.

Møllebakkehaven sagde ...

Nogle kan og nogle kan ikke... du er i hvert fald en af dem der kan :o)

Ha en go aften...

BC sagde ...

Hej Matias
Når lige at læse din blog medens der er pause i fodboldkampen i Spanien, super flotte billeder du har taget i dag
Hilsen BC

Nana Hecquet sagde ...

Ja, jeg er jo altså også glad for blomster med farver på! Jeg er ret vild med dine blå/gule billeder. Og hold fast i Paris! Måske endda til foråret. Det kan kun anbefales.
Kh Nana