mandag den 25. februar 2013

En ikke helt ny interesse

Det med haven er en interesse, jeg har haft i snart en halv snes år. Faktisk fik jeg mit første drivhus da jeg var bare tolv år, så jeg har været et noget særpræget barn. Næsten lige så længe har jeg været vild med glas og keramik.



Her vil jeg vise lidt guf jeg har købt på internettet. Det er så smart med internetkøb - man behøver næsten ikke at løfte en finger.



Min far synes, at vaserne her er mere sjældne end de er kønne. Faktisk har han truet med, at lege det muntre køkken med tingene! Lad os krydse fingre for, at han kun siger det for sjov ...



Den gråspættede skål er drejet og glaseret af den kunsthåndværker der hedder Louise Egedal. Jeg synes hun er meget talentfuld og hendes ting emmer virkelig af underspillet charme, samt en egen kvalitet og særkende. Besøg hendes webshop her.  



De farverige glasting har jeg bestilt ved glaspusteriet Anne Flohr. Deres ting synes jeg er så friske og sprøde. At de tilmed udstråler den skønneste livsglæde, gør ikke min egen lyksalighed mindre. Besøg deres webbutik her.



7 kommentarer:

Hexia DeTrix sagde ...

Ihh altså nogle fine ting..
Er specielt vild med dem på de sidste 2 billeder ;)
Tillykke med købet..
Vh
Hexia ;)

Alice´s Eventyrland sagde ...

Skønne vaser og skål til din flotte samling! Jeg er helt enig med Hexia, vaserne på de 2 nederste billeder, er da drømmedejlige og æggende for kreativiteten! Dem kunne jeg godt få lyst til at sammensætte med forskellige blomster!! :)
Tillykke med skønhederne og Jeg ønsker dig en pragtfuld ny uge!

Marianne sagde ...

Ja, de er både glade, sprøde og med sjæl.

Den eneste finger, man behøver at løfte ved Web-køb er jo klikfingeren, og min er blever bundet fast omme bag på ryggen.

Nana Hecquet sagde ...

Ja, netkøb er en fantastisk ting. Jeg synes bedst om de to grønne glasvaser. Tak for links til sælgernes sider.

grethe pedersen sagde ...

Du er god til at købe ind Mathias.Det med din far....det glemmer han nok igen ;0)

Landbohaven sagde ...

Jeg kan godt li` vasen på dit billede nr. 6.
Du er god til at købe ind.
Jeg kan heldigvis ikke købe på nettet, så fristes jeg da heller ikke.
Tak for kigget.
Ha´ en dejlig aften.

Nana Hecquet sagde ...

Nu har jeg altså selv købt tre vaser fra Anne Flohr. Dem kunne jeg slet ikke stå for. Jeg viser dem i et indlæg i dag. Og her henviser jeg til din blog. For det var jo dig der gav mig ideen :-)
Kh Nana