mandag den 25. februar 2013

En rigtig nærigrøv

Det med at lege have er ikke noget, der nødvendigvis skal være en dyr fornøjelse. Oftest er det endda både sjovere og med et langt bedre resultat, når der skal spares på budgetterne. Det siger min erfaring mig ihvertfald og et arrangement som det jeg har lavet her, står os i blot få kroner.




Nuvel har vi da både købt og betalt potterne, samt få af planterne her - men er de først i hus, kan de jo holde i mange år. Efterhånden ser de også ret levende ud. Krukkerne altså!




Den fine påskeklokke havde de på tilbud i Bilka, hvor vi også har købt de rustikke potter med perlehyacinter. Og herregud! De store kostede femogtyve kroner, den lille blot sytten kroner. Det er da til at leve med.



Det er Claus der er designeren bag krukkerne med de fine løg og som jeg skrev for et par dage siden, er jeg meget begejstret for hans anbefalinger. Dog synes jeg at enkelte af tingene er lige vel pebrede, men husker alligevel mig selv på, at vi kun lever en gang.




Faktisk er det fordi jeg sparer sammen til en rejse, at jeg er blevet så nærig. Min kæreste og jeg vil gerne til Paris - lyder det ikke romantisk?



Alle de fine vintergækker og erantis har jeg gravet op i en forladt have, sammen med kristtjørn. Det er en fantastisk gammel og noget tilgroet have, som ingen kender til. Huset er længe revet ned, men haven består.




Jeg har også hentet de fine blomstrende grene i haven. Herligt er det at have sit eget lille skatkammer, gemt af vejen for alle andre. Stedet er næsten magisk - og selvom jeg gerne ville fortælle jer hvor det ligger, har jeg lovet mig selv ikke at røbe det for nogen!




Den fine plantereol har jeg engang fundet på et loppemarked og gav dengang en rund tyver for den. Stenene finder vi ved stranden nær ved og stammerne er fra i sommers, hvor min far slog sig løs med motorsaven.




Rigtig god fornøjelse med alle de (næsten) gratis glæder. Det er da herligt, hvad man kan få ud af næsten ingenting. Jeg er ihvertfald tilfreds med resultatet og bliver så glad i låget, hver gang jeg går forbi arrangementet.

19 kommentarer:

Hexia DeTrix sagde ...

Dejligt du deler billederne med os, så vi også kan blive glade. Det ser super ud. Elsker når potterne starter med at få deres "eget liv"
Du er da heldig at have dit eget lille hemmelige skatkammer.. Hvis nu det står i fuldt flor med løg, kunne du måske dele billeder af dem også? ;)
Vh
Hexia ;)

Zep sagde ...

Herligt!!

Hjerteligst

Skt. Helena sagde ...

Hvor herligt, at du har din egen hemmelige have et sted derude - det er jo guld værd! Og sikke skatte du ka finde.

Paris is allways a good idea! :-)

Nana Hecquet sagde ...

Det ser hyggeligt ud! Og spar du bare videre lidt endnu: Paris er en pragtfuld by :-)

Høneballehaven sagde ...

Sådan et hemmeligt sted har jeg også, jeg har hjembragt mange krokus, dorothealiljer og vintergækker derfra, det er skønt.

Mia Folkmann sagde ...

Hvor herligt med spirende haveglæde... ;-) Jeg startede i sin tid en have uden penge, men jeg fik aflæggere fra veninder og købte frø til eksperimenter, og det kom der meget sjovt ud af. JO, det lyder meget romantisk med Paris. Husk
tesalonen Ladurée på Champs Elysee... :-)

Møllebakkehaven sagde ...

Jeg kan godt forstå du bliver glad i låget når du går forbi dit arrangement... det ville jeg også blive. Ja jeg bliver det bare af at se på dine billeder ;o)Det har du gjort rigtig godt... smukt :o)

Ha en go aften...

Henrik sagde ...

Paris i maj, der er fyldt med roser i de offentlige parker og vejret er mildt og lige til en slendretur arm i arm. Og så kan der blive til en afstikker til Monets have i Giverny, med Iris og endnu blåregn. Magisk
Henrik

Almbacken sagde ...

Vilket underbart arrangemang! Håller helt med dig att det faktiskt är extra kul att göra saker så bolligt som möjligt, en sann utmaning.

Tack för din söta kommentar på min blogg. Den värmde verkligen. Välkommen till min blogg!

Nu skanjag surfa vidare i din fina blogg.

Varma hälsningar,
Maria

hagen vår sagde ...

Hei! Hvor heldige dere er som bor under andre breddegrader. Her kan vi bare nyte pottearrangementene fra bildene fra Danmark og Skåne. Bildene dine likte jeg veldig godt. Lenkene og navnene du nevnte i kommentaren, er så morsomt å få. Takk! Anne

hagen vår sagde ...

P.S jeg har to forlatte hager. Den ene med pioner og den andre med gamle pinseliljer. Sånn er det å ha hage på landet.

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Det ser jo fantastisk godt ud Mathias. Helt Dalby agtig ;-)
Fortsæt endelig med de gratis glæder, lyder dejligt med en tur til Paris.
K.H. Fru Pedersen

Landbohaven sagde ...

Tak for de gode billeder. Man kan ikke andet end blive i forårshumør af at se de smukke krukker med de skønne forårs blomster.
Jeg synes rigtig godt om din opstilling på billedet nr. 4.
Ha` en dejlig tirsdag.

Jette sagde ...

Rigtigt flot opstilling du har lavet.Man bliver helt i forårshumør af det.Og en tur til Paris er da bare super.Har været der rigtig mange gange....skøn by.Rigtig god dag Jette

Trine sagde ...

Dejlige billeder af en skøn opsætning. Du har helt ret, det behøver ikke koste så meget at lege have, hvis man har blik for de gratis og billige glæder. Og forladte haver er en gave til alle os der kan finde dem. :o) Paris er den skønneste by og særligt hvis man har kæresten med, så det lyder som et godt formål at spare op til - og haveglæderne kan du jo lokke mor til at betale. :o)
Mange hilsner

Trine

Hannes Have sagde ...

Hej Mathias Emil, hvor har du arrangeret de smukke krukker med forårsbebuderne fint. Det er en skøn tid vi går imøde, håber i kommer en tur til Paris.
Hilsen Hanne

Mathias Emil sagde ...

Kære alle - mange, mange tak for jeres altid søde, velmente og positive kommentarer! Jeg skal nok tage jer med til min hemmelige have engang - om I kommer med til Paris tvivler jeg på. Mit kamera duer ikke i tåget vejr og rejsen kommer til at foregå på en lyserød sky. Men jeg kommer til at spare længe, for jeg har lovet kæresten og mig selv et besøg ved Chanel på Rue Cambon og selvfølgelig en tur ned ad Champs Elysees. Drømme er der nok af, og særligt i haven. Vi ses derude!

Nette sagde ...

Godt gået Mathias! Dine opstillinger drager :0) Har kraftigt på fornemmelsen, at du er livsnyder, og det er helt skønt. Piet Hein havde fat i noget, når han skrev
Husk at leve mens du gør det
husk at elske mens du tør det
Dejligt at have noget at glæde sig til, og så gør det forhåbentligt heller ikke så meget at spare, når nu man ved, hvad der er i vente.

Mathias Emil sagde ...

Tænk sig, Nette - jeg har altid troet at det var Lars Lilholt der var ophavsmand til linjerne, du så fint citerer. Der kan man bare se. Tak for dine altid hjertevarme kommentarer, jeg kan snart ikke tåle mere ros!