lørdag den 2. februar 2013

Her må pynten spises

Her i haven har vi altid gjort meget ud af at fodre skovens dyr. Der står altid vand til dem og vi har en mængde redekasser rundt omkring i træerne. En have ville ikke være meget ved uden alle fuglene, de mange nyttige insekter og selvfølgelig alle bierne og sommerfuglene, der hører sommeren til.




Vi har flere frugttræer i haven og sidste år gav vores æbletræer virkelig æbler så det baskede. Området her er da også en gammel plantage, så træerne må føle sig hjemme.



De smukkeste æbler vi har i haven er Indrid Marie. Både store og små er de og vi frådser virkelig i dem i år - pynter med dem og bruger dem i kager, grød og bagværk. Til jul var de i træerne, overalt som dekoration og endnu har vi flere kasser stående.



Jeg har bestemt mig for, at ikke så meget som ét rødt æble skal ende på komposten og nu hvor de er begyndt at blive runkne, synes jeg fuglene må få de sidste.




En lille opstilling ved hoveddøren er det blevet til - helt og holdent inspireret af Fru Pedersen. Ingen dekorerer og leger stilleben som hun. Besøg hendes blog her. Den er virkelig et besøg værd og så bliver man tilmed altid i sådan et dejligt humør, af at kigge hende med over skulderen.




Herligt synes jeg det er, at vi kan være fælles om den fremragende fornøjelse det er at lege have. Efterhånden findes en mængde både tænksomme, lune og iderige blogs - og jeg ville ønske at jeg havde så god tid, at jeg kunne følge med i dem alle hver dag. 




Jeg ønsker jer alle en både lun og solbeskinnet weekend. Snart skal vi ud og lege i haven - grave nyt, så, prikle, grave ukrudt og fylde samtlige krukker med de dejligste blomster. Jeg glæder mig! 

11 kommentarer:

Mai-Britt, den danske slikmund sagde ...

Det er meget dekorativt med æblerne i kurve m.m.!

Nana Hecquet sagde ...

Ja, Fru Pedersen er god at kende! Men det går nu også meget godt for dig ;-) Hav en god weekend!

Jette sagde ...

Hej med dig.Du er da også super til at pynte op både ude og inde.
Godt at du også tænker på alle dyrene.Også god weekend fra mig Jette

Lisbeth sagde ...

Det ser hyggeligt ud og sikke mange æbler I har. Ingen tvivl om at fuglene bliver glade for din gavmildhed:-)
Ingrid Marie er et rigtig skønt æble.

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Kære Mathias.
Hvor blev jeg dog glad og stolt, da du nævnte mig i dit indlæg, tusind tak. Du er nu en ganske lærenem elev, hvor ser det fantastisk godt ud. Er helt vild med den gamle metalkasse og spanden, de er i sig selv rigtig fine, men med æbler i bliver de totalt uimodståelige. Sådan et stilleben ved indgangen kan man kun blive glad i låget af :-)
Kærlig hilsen Fru Pedersen

Ina sagde ...

Det ser rigtig hyggeligt ud, og du har taget godt ved lære af fru Pedersen :)
Jeg er også en glad følger af hendes blog.

Bettina Bäck sagde ...

Klart pippina ska få äpplen! Det behöver de verkligen så här års.
Du är så duktig på att göra arrangemang, det ser otroligt trevligt ut!

Tine Uldall Vogt sagde ...

Sikke en lækker opstilling.
Meget inspirerende.. :o)

Min Grønne Verden sagde ...

Hvor ser det godt ud Mathias, hvis du ikke har kunnet det før så har du da virkelig taget ved lære af Fru Pedersen, for proportioner og materialevalg er da lige i øjet.
Jeg giver dig helt ret i, at Fru Pedersen er værd at "kende", for hun kan virkelig et og andet med opstilling og havedesign.
God søndag
Mange hilsner
Anita

Nette sagde ...

Kære Mathias

Dit pyntegen fornægter sig ikke. Jeg må vist en smut omkring fru Pedersen, for jeg er ikke et naturtalent :0)

HWIT BLOGG sagde ...

Helt enkelt UNDERBARA bilder!
Ha en fortsatt fin helg..
Titti