søndag den 24. februar 2013

Hvad du ønsker skal du få

Som I nok allerede har regnet ud, elsker jeg min mor meget højt og kunne aldrig drømme om at snyde hende eller udnytte mulighededen for, at lave overtræk på hendes dankort. Men så igen. Træder man ind i Bilkas havecenter eller på en af landets planteskoler, er man i ingenmandsland. Her gælder ingen regler!


Således opmuntret og iklædt lune trøjer har min mor og jeg i dag hygget os sammen. Her ser I resultatet af vores kvalitetstid - og det er kun en lille del af udbyttet.



Det var altså også ærgerligt, at jeg glemte mit eget slidte visa! Men på den anden side - ingen kvaler mor betaler. Først er det den hvide georgine ´Silver Years´, så en lyserød ´Stolze von Berlin´ og derefter en smuk gul variant ´Deepest Yellow´. Vi købte også lidt gladiolus der passer til det gule. De hedder ´Nova Lux´.


Herover er det vermiculite. Det har jeg fået anbefalet af Claus, der siger at det er godt imod rodhalsråd og andet møg. Jeg kender det ikke og har aldrig prøvet det før - men det skulle være ret effektivt og virke godt.


I Bilka købte vi lidt af Claus´ frø. De ser fine ud og dem jeg havde sidste år, var af en rigtig god kvalitet. I det hele taget er jeg meget begejstret for de ting Claus laver til Bilka - selvom de er lidt dyre. Blot husker jeg mig selv på, at pris og kvalitet oftest hænger sammen.

12 kommentarer:

Skt. Helena sagde ...

Nå, det er det man bruger vermiculite til! Jeg har set det på rigtig mange blogge - men ved ikke rigtig hvorfor man bruger det.
Tak for din info.
Må vist hellere se at få købt noget så :-)

Åhh ja - og fine indkøb du og din mor ellers fik gjort jer

Jette sagde ...

Dejligt at du sådan kan handle med din mor.Og skønne ting i fik med jer hjem.C.D.s frø har jeg også købt både i år og sidste år.
Jeg havde stor succes med alle frøene.....og jeg brugte vemiculite.
Så pøj-pøj med såningen,og alle dahlie knoldene.
God aften til dig Jette

Vivi sagde ...

Dejligt at du har så godt et forhold til din mor :-)

Får helt lyst til en planteshoppetur, når jeg ser dine indkøb af dahlia.

Gitte sagde ...

Dejlige indkøb, især Stolze von Berlin. Ja, du har vist en god mor :-)

Claus Dalby sagde ...

Kære Mathias - helt ærligt. Mener du, at fem slags frø til kr. 39,- er dyrt??? Tilmed koster de kun kr. 35,-, hvis du køber to æsker. Sammenlign lige med, hvad du ellers har givet for frø. Dér skuffer du mig, må jeg sige.

Mathias Emil sagde ...

Kære Claus,
Nej, var de for dyre havde jeg ikke købt dem. Der var en masse forskellige knolde i smuk emballage - jeg synes at de var små og tørre og så koster de 70 kroner for to. Det kan købes langt billigere andre steder.

Møllebakkehaven sagde ...

Det er da en fantastisk mor du har :o)
Spændende ting du - eller I - har købt, glæder mig til at følge dem her på bloggen :o)

Ha en go aften...

Lene sagde ...

Ja en Bilka tur med mor og hendes dankort er ikke at kimse af, de tror jeg mine børn vil skrive under på.
Fine ting du har købt.
Med venlig hilsen
Lene Jensen Nordjylland

Nette sagde ...

Kære Mathias

Så fik du alligevel drejet armen om på din mor. Desværre må jeg nok sige, at belært af sidste år, kommer der nok mange spændende Dalby ting og sager i Bilka i løbet af den kommende sæson. Da jeg læste dit indlæg - inden jeg læste kommentarer - tænkte jeg, at jeg ville skrive til dig, at der er forskel på "dyrt" og "mange penge". For jeg har købt frø flere steder, og finder priserne på de skønne Dalby-frøsamlinger mere end rimelige. Men at jeg altid kommer af med flere penge end beregnet, når jeg forvilder mig i Bilka, er en HELT anden sag.

Blomsterhatten sagde ...

Hej dejlig tur i var på , fik du fat i Vermuculite i Bilka eller var i et andet sted også.?. Jeg købte alle pakker frø sidste år og der var så mange frø at jeg har til i år også , så ganske fornuftig pris på dem.
( Købte Vermuculite ved Bjarne Højlund sidste år ,men det jo dyrt og sende og jeg er af og til i Bilka) Hilsen Helle

Linda Irving sagde ...

Hej Mathias

Det koster lidt at have en dejlig dreng som dig..hvilket din mor sikkert kan skrive under på.
Så pyt, til gengæld så får hun en masse dejlige blomster hele sommeren og en glad søn med jord under neglene.
Jeg syntes bestemt og at Claus frøende er til en fin pris. Samtidig vil jeg også give dig ret i at der er nogle af de ting Bilka har med et billede af Claus på som ligger lidt i overkanten.
Heldig vis så er Bilka også gode til at sætte deres Claus ting ned når sæsonnen klinger af, så det kan godt betale sig at vente lidt eller være forudseende...dt har jeg draget meget nytte af.

Mange hilsner fra Linda

Mathias Emil sagde ...

Kære jer - tak for jeres kommentarer, det er hyggeligt at høre hvad I synes.
Kære Nette - min mor var heller ikke ret glad ved situationen! Men skønne ting er der nok af, ja.
Kære Helle - jeg har købt det på Langeskov Planteskole og ja, det er dyrt at lege med Post Danmark!
Kære Linda - jeg tror at min mor har gang i en sikker investering. Og ja, nogle af tingene er altså lidt dyre og jeg burde nok have formuleret mig anderledes i indlægget. Det er ikke frøene jeg mener er dyre, men flere af de andre ting jeg synes er lidt i overkanten. F.eks. georgineknolde.