onsdag den 13. februar 2013

Jeg bliver helt fjollet

Mine jævnaldrende må synes, at jeg er et noget særpræget væsen - for imens andre unge fyre savler over halvnøgne damer smurt ind i olie og lækre sportsbiler, sukker jeg langt efter lyserøde tulipaner. Det er nu også lidt mærkeligt, men hvorfor være som alle andre.


Se engang mine kollager her - de er da ret flotte! Ikke for at forherlige mig selv og mine store fotografiske bedrifter, men fordi blomsterne er et drømmesyn. I øvrigt har jeg ikke selv taget billederne, så helt blæret kan jeg da ikke være.


De smukke tulipanbilleder har deres oprindelse på Pinterest. Det er en vældig smart hjemmeside og jeg bruger den ofte. Ikke fordi det skaffer mad på bordet, men fordi jeg har en masse fritid og en helt ustyrlig fascination af frodige blomsterarrangementer, sprøde vækster og nye haveideer.


I kan følge mig på Pinterest her, hvis I selv bruger hjemmesiden. Man kan endda hente en smart app ned til sin mobiltelefon og på den måde tage blomsterne med i seng.


Det er da smart og jeg tror, at mange af mine jævnaldrende alligevel misunder mig. Hvornår har de måske olieindsmurte pinuppiger med i seng?


Det må være lir nok for nu - og med lir tænker jeg selvfølgelig på de sprøde tulipaner. Faktisk har jeg slet ikke plads til smækre babes på min harddisk. Snart bryder den sammen under den overlast, tonsvis af saftigtgrønne blomsterbilleder har invaderet.


19 kommentarer:

Hexia DeTrix sagde ...

Hold da op nogle smukke billeder.. De bringer da liv i forårsdrømmene.
Må have sat flere tulipanløg ;)

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Sikke drømme dejlige billeder :-) Heldigt for os havetosser at det ikke er de olieindsmurte letpåklædte unge damer der fylder din harddisk :-)
Knus fra Fru Pedersen

Anonym sagde ...

Hej Mathias

Sikken nogle flotte billeder du igen disker op med. Dem bliver man i rigtig godt humør af og man kan ligge og tænke på dem når søvnen ikke vil indfinde sig.
Jeg tror du har det ligesom min knægt, at damer er noget der er laaangt ud i fremtiden, koster en masse penge og kun er til besvær.
Pengene vil han hellere bruge på modelbåde og værktøj. Hihi.
Du kan jo så bruge dine på flotte løg og frø i indrustrille mængder.
Forøvrigt en flot blog du har fået stablet på benene, den giver rigtig meget inspiration.
Forsat rigtig god dag.

Knus herfra det midtfynske, Pia

Havehygge sagde ...

Ha ha ha - som du dog kan sige det.
Smukke fotos, du har fundet. Jeg savler nu også hellere over billeder af lyserøde tulipaner end olieindsmurte pinups ;o)

Tine Uldall Vogt sagde ...

Dejlige billeder.. Ja vi kvinder er kun til besvær :o)Så nyd du bare blomsterne i stedet..

Linda Irving sagde ...

Mathias..du er en meget unik, fantastisk og skøn ung mand.Tænk at have søn med sådan en blomsterpassion.
Og så ikke mere ros herfra i dag.
Jeg joiner dig på Pintres..;-)

Hilsen Linda

Annette Lund Andersen - Eventyr Haver sagde ...

Det er godt nok nogle flotte billeder af smukke tulipaner.

Du kan også følge mig på pinterest hvis du har lyst til det :)

Haveknus
Annette

Susanne Irming/Susannes Blomster Cafe sagde ...

Hellere være mærkelig end almindelig kedelig og uden fantasi :O)

Smukke kollager.

Mai-Britt, den danske slikmund sagde ...

wow! Jeg er vild med tulipaner uanset farve og størrelse! Jeg elsker dem når de er helt friske, sprøde og knitrende, enkeltvis eller i et stort bundt, jeg elsker når de bliver lidt 'rundryggede' og hænger udover vasens kant og blomsten åbner sig helt og ligner et smukt kunstværk!
What's not to like?!

Høneballehaven sagde ...

Tak for et sjovt indlæg med smukke tulipaner. Jeg ville da også ønske, at bare en af mine sønner var lige så interesseret i blomster som du er. De gider knap gå ud i haven, når de er hjemme om sommeren.
Hilsen Lisbeth

Anonym sagde ...

Kære Mahias Emil!
Det er en gave du har fået,at kunne
nyde blomster så meget.Vær glad for
det.Ikke alle har de evner du har.
Tak for, du er til.Venligst Birgit.

Susanne sagde ...

Wow hvor ser det godt ud - jeg "savler" gerne med. Billederne hvor tulipanerne står i en bund med lyserøde - mon ikke det er - forglemmigej, er jeg vild med. Det ser rigtig godt ud :-)

¨¨*:•♥•: FRANCE*¨¨*:•♥ sagde ...

Bonsoir des fleurs que j'adore que je regarde chez toi avec un grand plaisir
BRAVO que de douceur

Landbohaven sagde ...

Rigtig gode billeder af de smukke lyserøde tulipaner. Liver op på sådan en kold og blæsende februar dag.
Tak for kigget.
Ha´ en god dag.

Skt. Helena sagde ...

Jeg faldt lige over din blog ved en tilfældighed - og jeg har meldt mig som fast læser, så jeg bliver hængende lidt endnu ;)
Fin blog og flotte billeder! Glæder mig til at se mere

Havehilsner (det er sådan en grøn hånd med jord under neglene :))
Skt.Helena

Nette sagde ...

Kære Mathias

Dér fik du mig til at sukke henført! Det er utroligt flotte billeder af helt vidunderlige tulipaner LIGE efter min smag. Sådanne smuksakker kan få mit hjerte til at springe et slag over. Så bliver det ikke meget bedre. Det eneste som kan få mig til at rynke panden er, at jeg så forfærdeligt gerne ville kende navnene, for der er flere af de viste, som gerne måtte flytte ind i min lille have.

Bente Caldara sagde ...

Hvor er dine billedcollager flotte. Hvilket program bruger du?

Bente Caldara sagde ...

Jeg har nu downloadet Picasa 3.9, men det virker som op siden ikke er aktiv. Er det beregnet til Mac? jeg har en HP bærbar

Bente Caldara sagde ...

Jeg har fundet ud af det