fredag den 1. februar 2013

På en kold og våd dag ...

... er det dejligt med en buket påskeliljer. Godt nok er der længe til påskeharen kommer forbi og hele bloguniverset flyder over af små søde kyllinger, æg i hæslige farver og fjer - men jeg tager alligevel forskud på påsken og luner mig i stearinlysenes skær.



Udenfor er det møgvejr i dag og jeg gider ikke sjoske rundt ude i haven når det regner. Så bliver jeg hellere inde med en god bog, bager eller ser film. I dag har jeg atter kastet min kærlighed på Vis mig dit drivhus, som jeg endnu ikke har fået læst til ende.



Spændende og dejlig er den da, men jeg bliver samtidig lidt ked af mit eget drivhus. Mit aluminiums-rumskib! Så jeg lægger den gerne væk og tager den så frem igen, når jeg mentalt er klar til endnu et skud drivhusdrøm.



De små vaser er forresten fra Anne Flohr - dem har jeg fået i julegave af min svigermor. Det grønne fad har jeg selv lavet og synes at farven er så forfriskende. God påske!

4 kommentarer:

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Det ser dejligt ud med påskeliljerne, og ja vejret er da lige til haveinspiration i sofaen.
Jeg nyder også påskeliljer i disse dage, jeg ynder jo at pynte lidt op i haven, selv om det er vinter :-)
K.H. Anette fra Fru Pedersens have

Zep sagde ...

Sad og spekulerede over, hvor du havde fundet det dejlige fad, som klæder Påskeliljernes stilke så smukt... Respekt! Og så den røde sofa!

Hjerteligst

Drømmeriet sagde ...

Det gjelder å hygge seg,du kan det, ser jeg!
Flott fat i fin farge ;)
Januar starta med varmegrader og 0 snø,så barfrost og nå med februar kom vinteren her i Midt-Norge. Det snør det snør, tiddelibom :)

Susanne sagde ...

Åh har også lige købt tre bundter sovende påskeliljer, som skal ind i stuen og lyse op og trække længsler til foråret.

Og sikke en dejlig stemning du viser på dine billeder og at der er lidt påske over det gør bestemt ingenting - det er jo bare opvarmning til det skønne, som venter os :-)