søndag den 10. februar 2013

Som et persisk tæppe

Jeg er vild med de brændte farver. Røde, gule, orange, lilla og som kontrast hvide og sorte blomster. Man bliver da glad helt ned i maven, når man forestiller sig et sådant flammende blomsterhav. Desværre har vi kun lyserøde bede her i haven og jeg har af gode grunde ikke lyst til, fuldstændig at tage pusten fra alle de sarte pasteller.


Derfor bor alle de krydrede blomster i krukker. De flammende farver som modspil vores blå hus og de grå terasser er en interessant kontrast, synes jeg. Her i haven hører de varme farver ikke kun til i eftersommeren. Mange tulipaner står i flammer om blot et par måneder. Tror I jeg glæder mig?

4 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Ja det tror jeg, du gør, og det gør alle vi andre også.
Flot collage.

Nana Hecquet sagde ...

Ja, det tror jeg faktisk også at du gør. Og, som Lisbeth siger, de gør vi også ;-)

Dejlige farvebilleder du viser!

JOC sagde ...

Jeg er også ret glad for de varme/flammende farver. Jeg har ligesom dig også mange blomster i lyserød, selvom jeg altid synes jeg går efter blå og hvide blomster, men i år sår jeg en masse echinacea i blandede farver og forhåbentligt får jeg så lidt flere af de varme/flammende blomster i orange og rødt.

Fru Friis sagde ...

Jeg kan kun bidrage i jubelkoret over de brændte farver, de er skønne i haven. Går også og brygger på et indlæg om samme, nu må vi se om det bliver til noget... :o)