tirsdag den 5. marts 2013

Blå som solen

Der er altid et frygteligt rod på mit arbejdsbord. Her flyder det med gamle frøposer, kameraudstyr, pensler, haveblade, tomme dåser og klistret slikpapir.



Slikket er længe væk. Ligeså er mine frø og de fedtede dåser. Jeg har nemlig været ved at rydde op! Imellem alt rodet dukkede fine, fine ting op. Se blot her.



Jeg har stillet glasvaserne lidt pænt op - og har da også vasket dem engang i en klat sulfo. Sikke det kunne stråle og se dejligt ud! Og så endda med mit eget klatværk i baggrunden.



De fleste af vaserne har jeg købt ved Anne Flohr. Hun og hendes glaspustere er rigtig dygtige, synes jeg og så bliver man så glad af de friske farver. Nana fra Drømmehaven og jeg er enige. Muntre glasting er det nye!



Når man pludselig bliver helt forpustet af al den oprydning, forårsrengøring og regeren, er det godt at træde et skridt tilbage for at trække vejret lidt. I grunden havde jeg ikke tænkt mig at vise jer tingene her - for I er jo så glade ved lyserød og det gider jeg ikke.



Alligevel kan jeg ikke lade være. Jeg har det sådan, at der helst skal være lidt farve på og mintgrøn får jeg kvalme af, så det blev orange og turkis. I øvrigt er det da tidligt, at påskeklokkerne blomstrer i haven? De fine lilla klokker er fra min farmors have.



Blå som solen er farverne på mit bras. Tænk sig hvis det skulle have levet et liv, gemt væk under bunker af gammelt snotpapir og brugte vatpinde. Herligt at de blev reddet. Nu kan de blå vaser stråle om kap med solen og de orange funkle som en solnedgang over havet.


8 kommentarer:

Nana Hecquet sagde ...

Det er rigtigt, Mathias, glade glasting gør godt ;-)

Bente Caldara sagde ...

Smukke opstillinger og smukt fotograferet

Overgartneren sagde ...

Hvem sagde lyserød!!! Jeg elsker orange blomster, der er bare flere røde og lyserøde planter end orange og mange gange er de orange også sværere at få til at trives, så mon ikke det er derfor der er flere lyserøde end blomster med pangfarver.
Jeg har i flere år ledt efter en rose med pang orange, men det er ikke rigtigt lykkedes endnu, kender du en?

Drømmeriet sagde ...

Helt enig,frem med PANGfarvene!
;)

Susanne sagde ...

Det passer mig så fint, at det er pangfarver du viser i stedet for den lyserøde. Det er skønne sammensætninger du viser og glade farver - kom bare friskt med mere af det :-)

Marianne sagde ...

Kunne man ikke også få lov til at se et foto fra en tilfældig dag ved arbejdsbordet?

Jannibele sagde ...

Aah, hvilken deilig vårstemning du har fylt huset med. Du fikk meg til å kjenne vårkribling som bare det!

Mathias Emil sagde ...

Kære alle - tak for jeres altid søde og velmente kommentarer.
Overgartner - jeg kender The Pilgrim, den er dejligt lysegul. Lady of Shalott er orange, ligeså er Summer Song og Doris Thysterman. Lady Emma Hamilton er mørk ferskenfarvet og Alchymist er også ferskenfarvet. Der er masser! Dog ikke pang-orange.
Marianne - det vil jeg gøre en dag, god idé. Kreativt rod kan også være inspirerende.