onsdag den 13. marts 2013

Et veldækket bord

Som den madglade dreng jeg er, sætter jeg stor pris på et veldækket bord. I dag er der dog ikke dækket op til suppe, steg og is - men til forår. Jeg bliver simpelthen så glad af blomster og selvom det endnu er tidligt forår, kan jeg ikke dy mig.



I dag har jeg altså dækket op til fire i haven. En sprudlende buffet synes jeg selv - og på menuen er japansk kirsebær, små påskeliljer, hyacinter i blå, våriris og små erantis arrangeret i potte. Velbekomme!



Ih hvor det smager dejligt og duften - bare jeg dog kunne sende den med indlægget her.



Mon ikke også at der dufter skønt i jeres haver. Jeg tror det - for selvom blæsten river en smule i næsetippen, er fornøjelsen ikke mindre af den grund. Duften af forår er der ikke meget der kan slå.



De fine kirsebærgrene har jeg fra min hemmelige have. Der er de selvfølgelig ikke sprunget ud endnu, så jeg har haft dem stående på mit arbejdsbord, hvor vi indtil nu har nydt dem i fulde drag.



Blomsterne dufter kun svagt, men farven er da uimodståelig. Næsten som italiensk sorbet!



Nu blev jeg helt sulten. Hav en dejlig eftermiddag - jeg er den der er jongleret i køkkenet. Mon ikke mor har gemt mit påskeæg et eller andet sted ...

3 kommentarer:

Bettina Bäck sagde ...

Mums! Gladmat!

Nette sagde ...

Lige så mine tænder løber i vand :-) Var nede i haven sidst på eftermiddagen, og der dufter ikke så dejligt som hos dig, for jeg gik i sne til op over anklerne. Skulle lige tjekke om de små pippere stadigt havde jordnødder, for man skal huske de stakkels små, som lige som os andre sikkert troede, at det var forår.

Møllebakkehaven sagde ...

Godt nok har vi fået endnu et læs sne, men hos dig er der i hvert fald dækket op til forår... dejlige billeder :o)

Ha en go aften...