torsdag den 14. marts 2013

Hvad kan man få for en tyver?

Når man er ung og fattig kan det være endog noget vanskeligt at lege velkomponeret vindueskarm og frodig blomsterhave. Derfor er genbrugsbutikker og loppemarkeder mine venner. Der er det muligt at finde uvurderlige skatte, fine haveting, gamle haveblade og en masse andet guld.



Den grå skål og den sart grønne kande fandt jeg forleden da jeg var i byen. I bunden af dem står MJ og jeg gætter på, at det er navnet på den dygtige keramiker der har lavet tingene.


Når man handler genbrug drejer det sig i høj grad om at skille skidt fra kanel. Nuvel er firsernes juleplatter på vej tilbage - men i guder hvor findes der også meget skrammel.


Masseproducerede ting siger mig ikke så meget, så derfor var glæden stor, da jeg faldt over de rustikke håndlavede ting her. Prisen var kun beskeden og således er fornøjelsen kun desto større.



Det er de små ting der kan gøre den store forskel. Enkelte hornvioler og en julerose gør sig derfor godt i skålen og mit motto siger da også, at det er i det små vi skal se det store.

8 kommentarer:

Tine Uldall Vogt sagde ...

Flotte ting du har fundet dig her.. Ja det er med at kigge godt efter på loppemarkeder og genbrugscentre, for der ligger meget guld i gemmerne hos andre.
Tak for kigget

Jette sagde ...

Hrj med dig.Fine fund fra genbrugen du fik med hjem.Ja! har man øjnene med sig,er der meget godt derude.
God aften til dig Jette

Lene sagde ...

Ja man kan tit finde noget fint i genbrugsbutikker og det er en fin tanke, at det der er til overs et sted kan bruges et andet.
Med venlig hilsen
Lene Jensen Nordjylland

Haverose sagde ...

Skøn blomster og farve kombination! Kanden har en smuk facon og en virkelig god pris. Jeg har også gjort fine fund på markeder og butikker og nydelsen ved at det er genbrug og fyldt med overraskelser, er netop så spændende :-)
Kh Rose

lene K. sagde ...

Hej -vil lige gøre dig opmærksom på muligheden for at benytte biblioteket til at læse / låne alverdens lækre bøge + tidsskrifter om blomster + haveliv :-)

Marit Helene Gåsland sagde ...

Så fint, artig å få litt inspirasjon.
God helg.

Møllebakkehaven sagde ...

Jeg elsker også at gå i genbrug og på loppemarkeder, der er så mange skønne ting - som man slet ikke kan undvære :o)
Dejlige billeder, med dejlige farver :o)

Ha en go aften...

Mathias Emil sagde ...

Hej piger - tak for jeres hilsner. Dejligt at høre at jeg ikke er ene om, at støtte vores genbrugsbutikker og loppemarkeder. Tak også for rosende ord. Jeg må på biblioteket!