søndag den 24. marts 2013

På trods af sne og kolde vinde

Har man sine venner, så har man alt. Sådan tror jeg også at hornviolerne har det - de kære stedmoder ligeså. Heldigvis er det snart blevet tid til at få plantet havens krukker til og forleden tog jeg min tyvstart.




Nuvel - hverken med pelargonier eller margueritter, men med perlehyacinter, hornvioler, påskeliljer, bellis, våriris, anemoner og alt det andet dejlige der kan tåle forårets ofte kolde vinde.




Jeg har spurgt de kære blomster, om dog ikke de fryser om natten og jeg synes da også nok, at jeg hørte dem hviske jo. Endnu er det da også lidt for koldt til at plante og regere - men jeg har altså ikke kunnet dy mig.



9 kommentarer:

Nana Hecquet sagde ...

Mine hyacinter får tæppe over sig om natten :-)

Marit Sønstebø sagde ...

Vakre stemorsblomster og perleblomster! Her er det alt for kaldt ennå til å sette ut noe om natten. Ønsker deg en god aften :-)

Frøken Solhat sagde ...

LOVE LOVE LOVE.......hornvioler er bare slet ikke til at stå for - mine de første kom også i krukke i dag - så krydser vi fingre for natten ;0)

Dorthe

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Jeg forstår dig udmærket. Jeg har selv tilplantet mange krukker og spande. Jeg stiller dem ind i garagen om natten, så de ikke fryser for meget, de kære små :-)
K.H. Fru Pedersen

Lene sagde ...

ja man fristet godt nok til at gå igang. Dine hornvioler ser dejlige ud.
Med venlig hilsen
Lene Jensen Nordjylland

Heidi sagde ...

Jeg har også været ude i solen og lege, med mine hornvioler idag ;o)

Ina sagde ...

Jeg har også plantet mine til med forårsløg, helleborus og hornvioler. Men de fleste af dem er flyttet ind i havestuen igen.De hårde frostgrader og vinden er hårde ved hornviolerne og helleborus hos mig. Men de pynter altså også godt indendørs og især hornviolerne holder forbavsene længe ;-)

Anonym sagde ...

Kære Mathias.

Jeg længes... og har heller ikke kunne dy mig for at starte så småt.
Lidt hornvioler, påskeklokker, anemoner og narcisser...

PLUS at jeg fik lov, på en gammel grund, hvor alt skal jævnes med jorden, at grave nogle vintergækker og Dorthea liljer op.
Jeg siger dig, den dag skinnede solen og himlen var så blå så blå...

Hvor skønt at læse dit skriv. Nyder dit sprogbrug :)

- og hvor er det dog nogle yndige skabninger du har fundet dig, med hvide og lilla skørter.

Tak for kigget!

De bedste havehilsner fra Majbritt

Mathias Emil sagde ...

Hej piger,
Tak for jeres hyggelige hilsner. Det lader til, at vi er mange der ikke har kunnet holde os i skindet. Men I er også bedre end mig, til at passe på de kære små. Her bliver de altså ikke flyttet rundt på. De må klare mosten eller lægge sig i graven. Sådan er det.
Kære Majbritt - en hemmelig have er ikke sådan at kimse af! God fornøjelse med dine nye planter og tak for din ros. Det varmer.