tirsdag den 30. april 2013

Få lige fingeren ud ...

... Ja, ja jeg skal nok! Den seneste tid er gået med konfirmationsforberedelser, arbejde, fester og gæster. Utroligt som tiden flyver afsted - men hvad gør det, når blot vi har det godt.



I haven sker der også rigtig meget. Jeg har gang i en frygtelig masse forspiring, stiklingeformering, plantning og I kender sangen. Der er meget at nå og meget at gøre.


De stolte tulipaner står rigtig fint lige nu og det ser ud tid, at jeg har regnet rigtigt, da jeg lagde løgene. Da tænkte jeg nemlig, at der skulle være forår og tulipaner i lang tid.



De første tulipaner er snart færdige - men vaks og klar i kulissen står nye, friske og sprøde knopper. De spidse orange er `Scarlet Baby´, de lidt større orange hedder `Orange Emperor´ og snart kommer både `Don Quichotte´ og `Queen of Night´.

9 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Hm Mathias
Du er tidligt på den, mine tulipaner er ikke sprunget ud endnu. Har du snydt?? Jeg har dog tidligere år konstateret, at Fyn er tidligere på den end vi er på Samsø, så det har du nok ikke.
Kh
Lisbeth

Drømmeriet sagde ...

Flotte tulipaner, men hvordan i all verden kan disse stå i fred for rådyrene...?

Mathias Emil sagde ...

Kære Lisbeth - nej, den er god nok. Jeg har ikke snydt! Frodigheden skyldes givet vis, at vi bor forholdsvis mildt og i læ af skoven.
Kære Drømmeriet - jeg har lusket mig til at sætte et hegn op. Hele vejen rundt om haven ...

Drømmeriet sagde ...

Ja det er det eneste som hjelper, håper du har tatt god høyde ;)
Har også plan om gjerde, men hagen er så stor..det blir kjempedyrt,sukk.

Nana Hecquet sagde ...

Smukt! Og tidligt. Her blomstrer tulipanerne ikke endnu. Sjovt at der er så meget forskel på landsdelene i vores lille-bitte land.

Jette sagde ...

Hej Mathias Emil.Skønne-Skønne tulipaner.......elsker dem.Har også de første botaniske i blomst.
Kan heller ikke få nog,og har dem også i en masse krukker.
Rigtig god dag Jette

marie sagde ...

Dine tulipaner ser både sprøde og sprælske ud.

Jannibele sagde ...

Du har da et eget lag med tulipaner:) Mine er ikke begynt å knoppe ennå. Nyter dine herligheter mens jeg venter....(forhåpentligvis ikke på Godot...) Ha en fin aften! Alltid en fryd å kikke innom deg.

Nina A.N. sagde ...

Hvor er de smukke! Lover lige nu mig selv at lægge løg til efteråret:)