søndag den 7. april 2013

Frækkere end politiet tillader

De små hornvioler er mine yndlinge på denne årstid. Frække og sprøde står de der og spiller frøken næsvis. Uregerlige er de - og passer vi ikke på med vand og gødning, render de os over ende.



Yndige, blide og søde er de nu også med deres små glade ansigter, de klare pastelfarver og i et herligt virvar der er så kærkomment her i april.



Der er kun gode ting at nævne ved hornvioler. Stedmoder synes jeg er en sag for sig. Vulgære står de der og blærer sig med deres imponerende farver. Tænk sig at det er muligt at være blå.



Nej, der kan jeg bedre lide mine frække frøkener - så kært de står der side om side med de himmelblå. Hornviolerne holder endda længe og piller vi de visne blomster af, kan de fortsætte til langt ind i juni.



Men det ved I selvfølgelig langt bedre end jeg. Nu vil jeg tonse ud i vores lune drivhus, for at plante endnu flere af de kære violer. I dag er de blot ikke blå, lilla og lyserøde - men orange, røde og gule. Hav en rigtig dejlig søndag.


10 kommentarer:

Esther - Ildkat.dks Nødblog sagde ...

Jeg købte også hornvioler igår - de er pragtfulde :)

Anne sagde ...

Hej Mathias,
Du milde kineser.
hvor fylder du mange krukker med de skønne Hornvioler og Stedmoder.
Er der blomster forårsfest hos jer?
Nej jeg kan heller ikke få fyldt nok op lige nu. I går kom 5 krukker i forårs stemning.
Glæder mig til at se endnu mere.
Mange søndags hilsner
Anne

Tulle sagde ...

Du er da gået helt viol-amok ;-) Dejligt, og min favorit er også de små cornutaer, de holder sig også pænere synes jeg.
Rigtig god søndag til dig

Bente Lund sagde ...

Dejligt at se at andre heller ikke kan stå for de små hornvioler. Jeg har også forkøbt mig i dem og er i gang med at plante ud.

Jette sagde ...

Hej Mathias Emil.Hold da helt op.
Skønt syn af alle dine krukker med violer og stedmoder.Dejligt at det er nogle blomster der kan tåle det kolde vejr.Rigtig god søndag til dig knus Jette

hagen vår sagde ...

Hei! Dette var utrolig nydelig. Ha en fin kveld! Anne

Bettina Bäck sagde ...

Så ljuvligt! En riktig matta av violer, det tar aldrig slut!

Lene sagde ...

Det er da utroligt så mange violer du har, men flotte er de:-)
Med venlig hilsen
Lene Jensen Nordjylland

Fru Skipper sagde ...

Ja, overvældende mange Kanutter, som min mor kalder dem.
Dejlige er de og det med at de lige kan tåle lidt lave temperaturer er en fordel i dette "forår".
God dag.
Lotte

Mathias Emil sagde ...

Hej piger - jeg har ikke kunnet lade være. Krukkerne stod alligevel tomme og så koster de små violer blot få kroner. Tak for jeres altid søde kommentarer og god fornøjelse med jeres egne kanutter! Nu er foråret snart over os, håber jeg ...