torsdag den 4. april 2013

I dag bliver den smukkeste forårsdag ...

... det kan jeg bare mærke. Og ved I hvorfor? Det er fordi jeg har fri fra arbejde og fordi det er blevet dagen hvor vi skal have sået lathyrus. De graciøse ærteblomster er mine favoritter og duften - kunne man dog blot få den på flaske.



I år har jeg fundet flere nye og spændende frø, som jeg glæder mig til at prøve af. De fleste har jeg købt ved Thompson & Morgan, men et par stykker også ved Bjarnes Frø og Planter. Den særlige i år er flammende orange og noget så temperamentsfuld. Den hedder ´Henry Eckford´.


Hos Bjarne er Henry udsolgt, men kan købes hos Camilla Plum her. Smuk, ikke? Han må bo i min flammehave.

7 kommentarer:

Nette sagde ...

Kære Mathias

Kan se at du har dækket flot op til fest :-)

Zep sagde ...

Rigtig god forårsdag til dig Mathias! :D Jeg har smidt Freddy på højttalerne og sammen er vi huslige i solskinnet; "Another one bites the dust..." ;) Men lur mig om ikke jeg bagefter skal ud og fordele en spandfuld aske i bedene og en tur i drivhuset og snuse til varme og nyvandet jord. Lathyrus, jo det nærmer sig, mærker jeg - sikkert om en uges tid i potter i drivhuset.

Skål og hjerteligst

Anonym sagde ...

Det var dog en fantastisk lathyrus, den farve har jeg aldrig set før. Dufter den?
Jeg har masser af lathyrus hvert år. Elsker store pastelfarvede duftene buketter. Jeg holder mest af lathyrus i blandede pastelfarver voksende op af rustikke stativer, men sorter i bestemte farver kan være smukke i selskab med andre planter
Selv såede jeg lathyrus forleden. Glæder mig til sol, sommer og duft...
Kærligst Lotte

Bente Holst sagde ...

Jeg har også købt lathyrus frø, og jeg glæder mig helt vildt til de blomstrer og dufter i min have. Flotte fotos :-)

Jette sagde ...

Hej Mathias Emil.Jeg elsker lathyrus.Sidste år købte jeg C.D.lathyrus og de blev så flotte....har gjort det samme i år,og har lagt dem i vand i morges.De skalforspires i min roottainer.Glæder mig til duften af dem.God aften Jette

Tulle sagde ...

Håber du nød fridagen, vejret var i hvert fald godt - men koldt. Glæder mig til at se alle dine latyrus for fuld udblæsning.

Mathias Emil sagde ...

Skål piger!
Tak for jeres hilsner. Jeg glæder mig virkelig også til at se jeres lathyrus for fuld udblæsning. Så vidt jeg ved, dufter alle lathyrus på nær staude-typerne. Nogle selvfølgelig mere end andre. De storblomstrede mindre end de småblomstrede og i den dur ... Held og lykke til jer alle! Vi er vist mange der glæder os til sommeren og blomsternes komme!