lørdag den 18. maj 2013

At leve er ikke nok ...

... Solskin, frihed og en lille blomst må man have. Sådan skrev H.C. Andersen for mange år siden og jeg kunne ikke være mere enig. I dag vil jeg vise jer mine bleeding hearts - eller løjtnantshjerte som de hedder på dansk.



Her i maj sukker mit hjerte efter løjtnantshjerter og hvor er det skønt, når de her en pinse lørdag viser sig fra deres allerdejligste side. Her i haven har vi dem både i hvid og lyserød - men den hvide står blot forvist i et mørkt hjørne uden selskab af andet end skvadderkål.



Derfor må I kun se vores lyserøde krigskammerat. Er han ikke dejlig, som han står der i selskab med tulipaner? Jeg er ihvertfald forelsket. Får jeg plantet lidt kønt i selskab med min hvide løjtnant, skal I præsenteres for ham også - men indtil videre vil jeg nøjes med at svælge i vores lyserøde kammerat.


10 kommentarer:

Lisbet / *LLL og Co.* sagde ...

Åh, så smukke fotos!
Sjovt nok har jeg også beundret mine små løjtnanshjerter i dag.
Glædelig Pinse til dig... *SMIL* herfra

Havetrolden sagde ...

Enig med Lisbet, SÅ smukke billeder!
Meget fint med de mørke tulipaner mod alt det pinke. Og smuk blomst, jer er særlig vild med den hvide.
Kærligst Helle

Havetrolden sagde ...

PS! Ved du iøvrigt hvorfor den hedder Løjtnantshjerte? Når man piller en blomst af og krænger de rosa blade udad ligner blomsten en kvinde ;-)

pontos sagde ...

Ciao! Bellissime immagini! Seguirò con piacere il tuo blog :)

Un saluto!

Birgitte sagde ...

Hej. Det er et flot og frodigt flor, du her viser frem. Jeg har med stor interesse læst dit indlæg om krukkerne i højden og vil gerne vide, hvad det er for nogle grene, du danner espalier med? Det ser fantastisk ud.

CuginaK sagde ...

Det er et smukt partnerskab du har der - og så må jeg tilføje, apropros 'bleeding hearts', skynd at få de hvide gravet fri fra de snærende bånd. Det gør ondt i mit i hjerte tænke på dem stå der og være triste, ellers henter jeg dem. Du har jo fantasi nok, ikke, det tror jeg på - Anne Mette

Bettina Bäck sagde ...

Gillar verkligen också löjtnantshjärta, fast helst de vita. :-)

Anonym sagde ...

Hej Mathias Emil
Da du selv efterlyser, at blive korrekset nu og da, skal jeg gerne leve op til ønsket. :-)
Det hedder SKVALDER-kål og IKKE skvaderkål!

go´pinse og tillykke med det lyserøde!

bedst
Kjeld

Jette sagde ...

Hej Mathias Emil.Vidunderlige billeder af din smukke løjtnantshjerte og den dejlige tulipan......godt match.
Har også lige vist min nye rosa farvede.god aften knus Jette

Mathias Emil sagde ...

Hej piger - ja, det er noget med, at pigen vi kan krænge ud af blomsten er løjtnantens kæreste!
Kære Birgitte - det er hasselkæppe. Vi havde et nøddehegn som skulle tyndes ud, så jeg tænkte genbrug. Tak for ros :-)
Kære Anne Mette - jeg har netop gravet dem alle op. Løjtnantshjerterne altså. Det ækle skvalderkål er ikke så let!
Hej Kjeld - ja, man er vel fynbo. Herovre siger vi skvadderkål, men det er selvfølgelig helt forkert :-) Tak fordi du korrekser mig!