torsdag den 9. maj 2013

Fuld fart på

Nu går det rigtig stærkt i drivhuset og alle de mange frø jeg har sået, vil snart meget gerne ud i det fri. Især gror lathyrus stærkt - men det er der måske heller ikke noget at sige til, når vi tager in mente, at de skal klatre flere meter hen over sommeren.



Kæmpeverbena Verbena bonariensis er også meget villige og i år er første gang jeg har sået selv. Det lader til at de er rimelig nemme, så dem vil jeg til at så selv hvert år.



Det er ret hyggeligt at så, synes jeg. Blot har jeg ikke skænket det en tanke, at de små planter jo skal prikles!



Hvis der er noget jeg virkelig ikke gider i havesammenhæng, så er det at prikle. Faktisk hader jeg at prikle, fordi jeg altid kommer til at kvase de små planter og fordi man bliver nødt til at smide planter væk. Men som med så meget andet her i livet, må vi tage det sure med det søde ...

7 kommentarer:

Zep sagde ...

Så fine de alle ser ud. God arbejdslyst med prikleriet...!!

Hjerteligst

Gitte sagde ...

Sikke mange fine planter du har i drivhuset. jeg har taget chancen og sat mine lathyrus ud i dag. Hvis der kommer frost må jeg lægge fiberdug over.

Høneballehaven sagde ...

Her er vi helt enige Mathias, jeg hader også at prikle.
God arbejdslyst.

Bettina Bäck sagde ...

Så fina sådder! Det jag inte gillar är att växterna tar så enormt stor plats när man planterat om. Visst behöööööver jag ett växthus?

Inger Marie sagde ...

Så flotte spirer!..og som du sier...de skal prikles...:)
Flott blir det i din hage:)
God helg:))

Mathias Emil sagde ...

Hej piger - tak for opmuntringerne! Det er et helvedes arbejde med at prikle ...
Gitte - jeg har også plantet ud så småt, både lathyrus og klokkeranker. Jeg tager nu chancen.
Bettina - når først man har et drivhus, er det ikke til at forstå hvordan man før kunne leve uden!

Vivi sagde ...

Åhhh........så mange fine små blomsterbørn :-)

Ja det er nemt at så en masse spændende planter, men et noget større arbejde, når de skal prikles ;-)

Hvis man afsætter en time hver dag i en periode, synes jeg det er til at se sig gennem opgaven, selvom der er hundredvis af planter :-)Det største problem er pladsen til de kære små.
Lige nu er jeg uden drivhus, men havde et i vores gamle have, den var mere end overfyldt om foråret, når alle blomsterne var priklet om, og stod der og ventede på at komme ud i haven ;-)

God arbejdslyst !