mandag den 13. maj 2013

Fyrværkeri i øjenhøjde

Hen over sommeren sker det ikke så sjældent, at der bliver budt til bords med fyrværkeri i øjenhøjde. Blot er det ikke den slags, vi må huske sikkerhedsbriller for at kunne se på. Jeg tænker selvfølgelig på sommerens mange sprudlende og levende buketter.



I går havde jeg fødselsdag og da måtte der selvfølgelig også blomster på bordet. Blot har jeg meget svært ved at klippe i de grønne vækster, så i stedet havde jeg arrangeret en håndfuld blomstrende krukker i haven.



Vejret var da også fint, blot lidt koldt, så jeg må have været en god dreng. Fint så det ud og med ét fik jeg lyst til at dele blomsterne med jer herinde også. Som sagt så gjort.



Jeg kan rigtig godt lide at se blomsterne lidt i øjnene og derfor gik jeg helt tæt på. I baggrunden står tulipaner og for dem der blot kigger med for hyggens skyld, uden egentlig at vide en masse om have, kan jeg fortælle, at blomsterne på billederne selvfølgelig er hornvioler og stedmoderblomster.



Jeg ønsker alle der måtte læse med en smuk, blomsterrig og dejlig ny uge ...

14 kommentarer:

Frk. Anemone sagde ...

Smukt hornviol-fyrværkeri til at markere fødselsdagen. Tillykke :)

Linda Irving sagde ...

Tillykke med dagen i går ;) det er skønt med lidt fyrværkeri til øjnene.
Kh Linda

Hyacinth Bucket sagde ...

Stort tillykke med fødselsdagen i går..:-)
Ja sikken et fyrværkeri af farver.

Hej fra Lisbeth

Blomsterhatten sagde ...

Tillykke med dagen.. Smukke billeder
Hilsen Helle

Esther - Ildkattens Scriptorium sagde ...

Tillykke med i går.

Dejligt med nogle pangfarver :)

Lene sagde ...

Tillykke med dage:-)
Jeg har også svært ved, nænne at plukke buketter i haven. Derfor har jeg i år valgt at lave en skærehave.
Med venlig hilsen
Lene Jensen Nordjylland

Ina sagde ...

Til lykke med dagen i går.
Et smukt fyrkeri, når det skal være :)

Høneballehaven sagde ...

Tillykke med fødselsdagen i går. Tænk at have fødselsdag på selve nattergaleaften. Det må du kende til, når du bor på Fyn. Hørte I nattergalen?
Kh Lisbeth

Celsiana sagde ...

Tillykke med fødselsdagen :-)
Jeg holder meget af at besøge din blog. Du fortæller så dejligt om stort og småt i haven og viser mange smukke og inspirerende billeder fra det blå hus i skoven - man fornemmer virkelig din store kærlighed til planteriget :-)
Kh Celsiana

Jette sagde ...

Hej Mathias Emil.Stort tillykke med i går.Og skønne sprudlendende blomster du viser.God aften Jette

Heidi sagde ...

Skønne billeder og stort tillykke med dagen igår ;o)

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Tillykke med fødselsdagen i går, håber at du havde en fantastisk dejlig dag. Smukke og glædesstrålende blomsterkrukker, uhm...
Knus

Hyldeblomstoghortensia sagde ...

Også lige en forsinket fødseldagshilsen fra mig :)

Jeg er da bare helt vild med de mørkelilla hornvioler - Masser af skrald på farverne!!

De bedste hilsner herfra :0)

PS tak for dine kommentarer på min blog - Dejligt at du giver dig tid til at skriver, når du besøger bloggen :)

Mathias Emil sagde ...

Hej piger - tusind tak for jeres hilsner. Jeg havde en rigtig dejlig dag kan I tro!
Kære Lene - det er altså en god idé med en skærehave. Sådan en vil jeg også have! :-)
Kære Lisbeth - jeg har desværre aldrig hørt nattergalen, men synes nu nok at den burde synge for mig på min fødselsdag!