mandag den 20. maj 2013

Smuk selv i forfaldet

I grunden er det et frygteligt besvær med tulipaner. Først skal løgene indkøbes, koordineres og lægges - så skal de have klippet hovederne af og så skal vi se på alt det grimme, visne bladværk for til sidst at fjerne de tørre plantedele.



Ja, der er noget ved det - men det gør vi jo gerne. Allergladest er jeg for tulipanerne når de står i knop og igen når de er lige ved at smide kronbladene. Der er nu noget smukt over forfaldet og i grunden er det jo sådan med så mange ting.



I dag kunne jeg ikke dy mig for at stikke næsen ned i kompostbunken. Synes ganske enkelt at det er så smukt, som alle de visne blomster ligger der i ét virvar. En kende vemodigt også - men vi ser dem jo igen til næste år.



10 kommentarer:

Lisbet / *LLL og Co.* sagde ...

Ved ikke hvordan du bærer dig ad, Mathias Emil, men selv tulipanerne i forfald evner du at fotografere, så billederne ligner en million! Du er super dygtig.
Og sikke nogle fantastiske farver...!
*SMIL* fra Lisbet

Dortesjs sagde ...

ja det er bare så smukt og så er det osse sørgeligt faktisk, men dejligt vi kan vente nyt næste år. super flotte fotos

http://fastersnyttehave.blogspot.dk/

Mai-Britt, den danske slikmund sagde ...

Jeg har det ligesom dig; jeg synes tulipaner er skønnest i knop og når de står på det sidste, der hvor bladene er spredt helt ud, så ligner de et kunstværk!

Fernando Santos (Chana) sagde ...

Excelentes fotografias de belas flores....
Cumprimentos

Grundskylden sagde ...

Dejlige billeder af tulipaner i forfald.

BC sagde ...

Jeg vil give Lisbet ret billederne ligner en million godt tænkt :)
hilsen BC

Frøken Solhat sagde ...

.....men hvilket besvær - det var det hele værd også en tur i komposten. Skønne billeder Mathias Emil :0)

Knus Dorthe

Marthe sagde ...

Kære Mathias Emil,
Tak for din hjertelige kommentar.
Det var meget hyggeligt at træffe dig hos Staudefeen og dejligt, at du kiggede forbi bloggen og kommenterede. Smukt af dig :o)
God fornøjelse i din skønne have. Jeg vil glæde mig over, at følge dig i haven.
Bedste hilsener
Marthe

Min Grønne Verden sagde ...

Ja, dit kunstværk ser da bare SUPER SUPER FLOT ud !
Jeg er også en af dem der ELSKER tulipaner i forfald, men jeg kan BARE IKKE for mig selv til at klippe hovederne af før alle kronbladene er faldet :0)
God aften.
Mange hilsner
Anita

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,
Tusind tak for jeres hilsner. Jeg rigtig glad for, at I synes om mine billeder - jeg synes også selv, at det var værd at hoppe en tur i komposten. Mange tak for jeres ros og hyggelige kommentarer - det betyder mere end I aner!