lørdag den 29. juni 2013

Dæmp jer lige lidt!

Nogle af de planter der rigtig larmer i haven lige nu, er de fine og velduftende studenternelliker. Dem såede jeg for et par år siden og havde timet det rigtigt, for da jeg selv blev student sidste sommer, stod de i fuldt flor.



I år er min begejstring for de mange studenter og deres køretøjer lidt mere blandet - for syv søren hvor de larmer! Heldigvis gør de det med glæde og jeg kan kun glædes med dem. I øvrigt er mange af de unge, smukke studenter jo mine venner og gamle klassekammerater.



Det er utroligt som tiden går - hvor blev de sidste mange måneder lige af?

6 kommentarer:

Dorthe Jensen Bach sagde ...

Det er så dejligt med studenterne, det er så dejligt livsbekræftende at se deres glæde. Mange af dem skal først nu til at stifte bekendtskab med " det virkelige liv". Jeg mindes også min enen studentertid med glæde. Dine studenternelliker er nok larmende, men også dejligt optimistiske og farverige. Hilsen fru Bach.

Jette Hollesen sagde ...

Ja, de larmer lidt, men de er jo også dejlige livsglade med deres fine farver.

Tulle sagde ...

Synes alle blomster er smukke på deres egen facon, de kan bare være forkert placeret - men så er det jo vi går ind og tager styringen!! Studenternellikerne ville jeg ikke undvære, de er geniale i sommerbuketterne.
Det ser hyggeligt ud i din have!
God søndag

Mai-Britt, den danske slikmund sagde ...

Jeg savner de larmende studenter herned i Holland. Til gengæld har vi masser af studenternelliker som på hollandsk kaldes 'Duizendschoon' som oversat er 'Tusindsmuk'. Det passer jo fint!

Jannibele sagde ...

For en samling med vitaminer på stilk:) Energikick! Jeg har noen riktig gamle sjarmører i hagen selv. De smiler og ler til meg. Ha det godt.

Mathias Emil sagde ...

Hej piger,
Tak for jeres hilsner :-)
Tusindsmuk er da et perfekt navn! Og ja, sikke de smiler og ler til os rundt omkring. En kærlig hilsen til jer alle, Mathias