torsdag den 13. juni 2013

En uskøn forsamling

Lige såvel som jeg grupperer inde med vaser, fjernbetjeninger og mælken i køleskabet der skal ligge rigtigt, må blomsterne ude stå sammen og se dejlige ud. I dag har jeg smidt vores mange krukker med hornvioler i skammekrogen, for nu skal det være slut!



Hornvioler og stedmoder er nogle uopdragne vildbasser, når de står i krukker. De vælter rundt som fulde folk, sviner og er irriterende. Ikke hele tiden ganske vist, men her i juni gør de.



Derfor har jeg nu samlet krukkerne og har i sinde at klippe planterne ned, for så at plante dem ud i haven. Det læste jeg forleden at Anne Just gjorde, og hendes blomster kom altså igen senere på sæsonen.



Ved I om det virker? Jeg er ikke helt overbevist, men tager alligevel udfordringen op. Hvis I har lyst til at se hvordan det så ud, da jeg plantede krukkerne til i marts, så klik her og her.

6 kommentarer:

Gitte sagde ...

Det lyder spændende med at klippe dem ned og plante dem ud. Det vil jeg prøve. Min ene zinkbalje er fyldt med lange ranglede og ikke særlig smukke stedmoder.

Bente Lund sagde ...

Det virker at klippe hornviolerne ned, efter ca. en måned er de flotte igen:-) Jeg gjorde det selv sidste år, og græd næsten da det blev gjort, men i år er jeg ikke bange for at gøre det.

marie sagde ...

Det fungerer udmærket; men jeg ville ikke vide, hvor jeg skulle plante dem. For mig er de udelukkende forårsblomster.

Bente Holst sagde ...

Er spændt på om det fungerer. Det må du fortælle om senere.

Susanne Jensen sagde ...

Jeg har hvert år hornvioler til hen på efteråret, så det bare med at komme i gang, da det helt sikkert virker!

solbakken1908.blogspot.dk

Mathias Emil sagde ...

Hej piger,
Nu har jeg fået smidt blomstrene i jorden og sikken et arbejde! Jeg skal nok vende tilbage, når de har haft tid til at komme sig. Måske det rent faktisk virker!