tirsdag den 11. juni 2013

Kom nu!

Forleden skrev jeg, at jeg synes haven er lidt kedelig for tiden. Det synes jeg desværre stadigvæk, men der er da begyndt at ske en smule.



Det er ikke sådan at have svulmende blomsterdrømme og en hang til enorme buketter, når kalenderen siger midt juni ...



... Eller også kan jeg bare ikke finde ud af, at plante staudebede til. Det går nok og til næste år ved jeg, at der bliver en del mere knald på.




Jeg har nemlig været i gang med kunsten at så stauder. Selvfølgelig har jeg også sået sommerblomster og de toårige, men især de flerårige bøller er jeg spændt på.



Men alt det med frølinger og nye frø skal jeg nok vende tilbage til. Nu vil jeg slentre ud og plante en masse klokkeranker, digitalis og georginer ud ...

7 kommentarer:

Mette sagde ...

Jeg kender følelsen - ud over mine smukke smukke pæoner, sker der ikke ret meget i min have lige nu. Mit nyligt tilplantede bed, kommer ikke til at sprudle i år som håbet, men må vente minimum til næste sommer før det begynder at ligne lidt

Nette sagde ...

Det ser nu ikke kedeligt ud. Staudebede er meget svære at få til at ramme lige i plet. Det ene skal afløse det andet, der må ikke være bar jord men planterne må heller ikke kvæle hinanden. Ikke nemt.

Blomsterhatten sagde ...

Jeg syntes faktisk også det er svært og lave en buket lige nu selv om der er masse der blomstre.. Måske vi bare er frvænte med masse af tulipaner, narcisser.. Har nu prøvet med rhododndron og de holder rigtig længe ..
Hilsn Helle

marie sagde ...

Jeg synes personligt ikke, der er mangel på blomster i haven, men nogle steder kunne jeg som dig godt tænke mig at plante nye planter ud. Desværre er jorden her knastør, så det må vente lidt.

hagen vår sagde ...

Hei! Kom igjen! Det er juni og det flommer over. Klem Anne

Anonym sagde ...

Jeg bruger at have nogle fucshia og forskellige pelagonier i krukker nær terrassen, og de blomster lystigt nu og hjælper gevaldigt på blomstertrangen :-)
Har held med at få de fleste til at overvintre inde i et køligt rum.Jeg har så også lige købt et par daliaer/geoginer i blomst, velvidende, at det er for sjældent, jeg får knoldene til at overvintre, men de var billige og stod foran en butik og fristede.
Venligst Susan/Kjellerup

Mathias Emil sagde ...

Hej piger,
Ja, det er jo egentlig også bare fordi jeg er så forkælet og kræver blomster i industrielle mængder, som Claus Dalby siger det så rammende. Jeg kan se lyset og det ser ikke sort ud ...
Tak for jeres altid kærlige hilsener, det er så dejligt at vi kan ´snakke´ lidt sammen.