mandag den 17. juni 2013

Man er vel plantedoktor

Hvis der er noget om snakken, når man siger, at naive mennesker har lettere til smil og glæde, må jeg i så fald være helt væk fra vinduet! For hvor bliver jeg glad og lykkelig helt ned i maven, når jeg ser på og dufter til pæoner og roser.



Tænk sig at jeg sidste sommer købte den smukke pæon i Netto med blot to blade og dårligt i live - og så for tyve kroner. Det var da et fund og sådan sker det ofte med mig. Hendøende blomster og visne pinde foran supermarkeder kan jeg kun svært lade være med at redde ...


3 kommentarer:

Jette Hollesen sagde ...

Det er så dejligt, at små, skravlede planter kan blive til dejlige, frodige og sunde vækster, hvis de får den rette plads.

Jette sagde ...

Hej Mahias Emil.Pæoner er bare så smukke.......og de fleste af mine dufter så skønt.Har vist mine i mit forrige indlæg.
Godt at du kan få små fokrøblede blomster til at leve igen god aften knus Jette.

Lone sagde ...

Hej Mathias - hvor er det sympatisk at du sådan går og redder planter :-) Jeg må indrømme at jeg selv går udenom...

Tak for kigget og flere skønne billeder fra haven.
Lone