fredag den 14. juni 2013

Så rent og fint

Der er nu noget umiskendelig friskt, klart og rent over forsommeren og dagene i haven her midt i juni. Ingen blomster er endnu begyndt at falme, ja, flere af dem er endnu ikke kommet ordentligt i gang endnu.



Rosen er en Gråsten og den står i krukke. Faktisk står der tre sammen, så det bliver rigtig fint, når blomsterne rigtigt folder sig ud. Det med roser i krukker er nyt for mig, men det virker meget godt og jeg lover, at jeg vil vende tilbage når de blomstrer ...



... de af dem der ikke er blevet ædt af rådyrene! Frygtelige bæster. Jeg hader dem og får lyst til råt kød, når jeg ser deres spor i haven. Mit hegn omkring haven virker overhoved ikke, så jeg er gået i tænkeboks!


7 kommentarer:

hagen vår sagde ...

Hei! Det er så rent og fint. Tror du ikke det er lyset nå ved midtsommer som skaper en spesiell atmosfære? Ha det godt! Anne

Lisbet / *LLL og Co.* sagde ...

Aiii ... det kan du ikke mene! Rådyrene er VIDUNDERLIGE(!!!) og de skal absolut IKKE spises!

I vores have (her på landet) er de hjerteligt velkommen! :-)

Lidt sjov tanke: De må ikke spise din have, men du må gerne spise dem... ;-)

Sæt et højere hegn op, så kan det være I kan leve i fred og fordragelighed - på hver jeres side af hegnet! Det håber jeg. Der skal jo være plads til os alle!

*SMIL* fra Lisbet

Bettina Bäck sagde ...

Ja, precis så är det. Fräscht och härligt. :-)

Høneballehaven sagde ...

Velkommen i klubben jeg er bestemt heller ikke vild med rådyr. De kan bare blive ude på markerne i stedet for at æde vores rosenknopper og ødelægge vores små træer. Derude synes jeg, at de er søde :)
Kh Lisbeth

Frøken Solhat sagde ...

Så skønne billeder....

Jeg kunne nu godt drømme om rådyr idyl i baghaven........selv om jeg godt forstår din ærgelse ;0)

Knus Dorthe

Jette Hollesen sagde ...

Du har helt ret. Juni er så skøn og
frisk! Flotte billeder. Især det første er meget poetisk.

Mathias Emil sagde ...

Hej piger,
I kan tro at jeg synes rådyrene er søde ude på marken og i skovene - men helt ærligt, så er rådyr jo ikke skabt til at spise rosenknopper og stauder!
Tak for jeres ros og rigtig god midsommer. Husk at nyde lyset derude over markerne og hils rådyrene fra mig :-)
Kh Mathias