onsdag den 3. juli 2013

Det er fordi, jeg elsker alle farver

Husker I den elskede børnesang, hvor der bliver sunget om alle farverne? Jeg selv husker den tydeligt fra min barndom. Ja, faktisk er det ikke ret mange år siden, at jeg sang den med mine klassekammerater til morgensamling i skolen.



I kender den godt - det er Gunnar Nyborg Jensens folkekære børnesang Se min kjole.



Da jeg var lille, diskuterede vi altid hvem vi skulle giftes med, hvis det nu skulle være. Der var jo jægeren, sømanden, mølleren, postbudet og skorstensfejeren.



Tænk sig - jeg fik altid skorstensfejeren! Om det i dag betyder, at jeg har det sorteste uheld i kærlighed, ved jeg nu ikke helt. Det er også ligemeget, så længe jeg har mine blomster med de smukkeste kjoler i alverdens farver ...


7 kommentarer:

marie sagde ...

Nu er sorte blomster og planter blevet trendy, så det var vel dig, der trak det længste strå.

Drømmeriet sagde ...

-jeg har stor fornøyelse av alt som surrer i hodet ditt, og kommer ut blant blomsterflor og fargeprakt..fortsett med det :)))

Nette sagde ...

Mnja, det er nu ikke alle farver der er lige skønne. Nogle er skønnere end andre. Og sammensætningen er nu heller ikke ligegyldig. Moden vil jeg til gengæld blæse en hatfuld!

Anonym sagde ...

Hold da helt op, du bliver ved!
:-D
Så yndefulde blomsterfotos, whau. Du evner så sandelig at blomsterne præsenteres smagfuldt. Tak for det og tak for oplysning af løvehale, Phlomis russeliana. Den må jeg lige Google på :-)

Venligst
Susan/Kjellerup

Deborah sagde ...

Jah, jeg husker den også fra min barndom :-)

Og "what's not to love"? Dejlige fotos og blomster og ikke mindst farver!

Nana Hecquet sagde ...

Jeg er altså også glad for farver i haven. Jeg er kommet til at købe en bunke forskellige lyserøde roser, og nu bliver det hele lidt blegt ... Så jeg bliver nødt til at købe flere roser - i andre farver ;-)
Tak for fine billeder.

Mathias Emil sagde ...

Hej piger,
Sjovt som vi alle er meget forskellige når det kommer til selektering af farver. Nette ved jeg har en lyserød have og jeg selv vil ikke snydes for nogen af farvecirklens kulører :-)
Tak for jeres altid hyggelige hilsner