mandag den 1. juli 2013

Efter en nat med boom-boom

Dagen derpå er aldrig morsom og har man tilbragt natten i selskab med vilde studenter, frække blondiner og kulørte flasker med spiritus, gør det næppe de galopperende tømmermænd færre ...



... Alligevel fandt jeg tidligt i går morges mit kamera frem og listede en tur rundt i haven. 



I det grå morgenlys træder blomsternes klare farver rigtigt frem og selvom det sikkert er indbildning, tror jeg, at mine mavekramper og værkende hovedtøj blev mindre efter en helbredende morgentime i blomsternes selskab.



Dejligt var det så at kunne kravle op i seng, efter et stykke lunt morgenbrød og en styrkende kop kaffe. Havens blomster er virkelig på deres smukkeste lige nu - så det er næsten synd ikke at nyde dem fuldt ud.



I dag har jeg det bedre og I skal ikke være bekymrede. Jeg har to søde forældre der gerne henter mig i byen tillige med, at de henter søndagens morgenbrød ved bageren. 


6 kommentarer:

Vivi sagde ...

Tak for synet af de skønne blomsterbilleder du deler med os :-)

Høneballehaven sagde ...

Ja du er heldig Mathias, det er vi helt klar over, de passer godt på dig, det er godt.
Tak for de smukke blomsterbilleder.

Hyacinth Bucket sagde ...

Smukke billeder til trods for tømmermænd...:-)
At du glæder dig over bagerens morgenbrød må betyde at du har det godt igen..:-)

Hej fra Lisbeth

Tine Uldall Vogt sagde ...

Smukke dejlige billeder.. Puh ha tømmermænd.. Roden til alt ondt

Anonym sagde ...

Skønne billeder. Det kan vel lette lidt på tømmermændende at beskue sådanne skønheder.
Den gullige blomst øverst på billedet, hvilken staude er det?

Venligst
Susan/Kjellerup

Mathias Emil sagde ...

Hej piger,
I kan tro, at jeg har det godt igen. En god kop kaffe og lidt morgenmad driver selv de værste tømmermænd bort :-)
Tak for ros. Den fine lysegule staude med kugleformede blomster er en løvehale, Phlomis russeliana - den findes også i en lyserød variant. Den hedder på latin Phlomis tuberose.
En kærlig hilsen til jer alle, Mathias