tirsdag den 6. august 2013

Efter sol kommer regn ...

... Eller er det mon omvendt? Klokken halv seks i morges blev jeg vækket af mine søde blomsterdrømme af et skrækkeligt tordenvejr. Det lynede og tordnede ganske voldsomt og snart efter kom regnen.



Sammen med regnen kom stormen og før jeg rigtig nåede at fatte det underlige vejrfænomen, var uverjet som ved et trylleslag forvandlet til solskin og blidt summende insekter.



Straks fløj jeg ud af sengen, for jeg elsker altså våde blomsterbilleder.



Billederne her viser således en ganske ydmyg samling krukker omkring et gammelt havebord. Bordet var engang ildrødt og af mahogni, men som med krukkerne, holder jeg meget af det stadige forfald.



De forskellige planter kender I - der er lathyrus, ildkrone, rosenslynger, en særlig orange stolt kavaler, georginer, mørke solsikker og en masse andet, som tilsammen giver et forfriskende farvespark.


6 kommentarer:

Høneballehaven sagde ...

Ja sådan var det også på Samsø, så jeg fik også regnvåde billeder. Jeg kan især godt lide din mørke solsikke.
Kh Lisbeth

Anonym sagde ...

Elsker din sans for mange farver.
Venlig hilsen Birgit Nouri.

Frk. Anemone sagde ...

Øj... det ser godt ud, skønne farver på dine blomsterbilleder i dag.

ja, her var der også et gevaldigt tordenvejr med regn mellem kl. 6 og 7. Vores have trives egentlig godt lige nu, da vi har fået vand ad flere omgange.

Anonym sagde ...

Hvilken livsglæde sådan at fare ud af sengen tidligt om morgenen for at tage billeder af blomsterne i haven!
Hvor er det skønt. Og sknne billeder. Især synes jeg godt om det af Rosenslyngeren - og det er lige før jeg bliver misundelig. Jeg prøver hvert år stædigt på ny, men det lykkes aldrig. Heller ikke i år. Der står en lille forkølet en ude på min nye blomsterreol i forhaven; men jeg kan overhovedet ikke forestille mig, at den når at blive ret meget større endsige få blomster. Ikke desto mindre
Happy Gardening
Jytte
www.danishknitdesign.com

Henriette @ Havemekka sagde ...

Elsker din passion. Og kan godt forstå hvorfor. Det er virkelig nogen flotte billedere du har fået taget. Synes blomsterne får en mere livlig dimension, når de er våde. Virker også mere naturligt.
Oplevede også den kraftige storm, men var ikke lige så ivrig oppe for at tage billeder, det eneste jeg lå og tænkte på var om jeg nu havde lagt overtræk over mine havemøbler.

Mathias Emil sagde ...

Hej piger,
Tak for jeres hilsner. Det er så skægt og dejligt, at I gider skrive til mig ... Tak for jeres ros!