tirsdag den 20. august 2013

Her får sensommeren en varm velkomst

Når landmændende rundt omkring på mark og eng efterhånden har høstet, og er ved at gøre klar til vinterens komme, bliver jeg en kende trist til mode. Ganske vist er august og september en smuk tid, men før vi får set os om, er sommeren borte.



Hvorom alt er, krydser jeg mine fingre for, at sensommeren bliver lang, lun og lys. Og hvad er bedre til at hjælpe den nye sæson godt på vej, end en farverig buket?



Jeg kan ihvertfald ikke komme på en mere passende og varm velkomst, end en frodig buket af sæsonens rønnebær, paradisæbler og liguster. Vasen med bærrene får lov til at stå ude, så fuglene kan spise af dem.

8 kommentarer:

Vibeke Lippold sagde ...

Hhmmm skal da vist ud og se til mit Rønnebærtræ.
Fantastiske farver!
Men syntes alligevel det er en vemodig tid vi går imøde. Selvom farverne bliver stærke er det jo et tegn på det kommende efterår og vinter. Kan altså meget bedre lide forår ;)
Men så er det jo godt at vi ved det kommer. Og tiden indtil da kan bruges på drømme, planer og endnu flere drømme :)
God dag til dig

Anonym sagde ...

Du er altså god til det med buketter, Mathias Emil. Stramme og enkle og alligevel meget smukke og virkningsfulde. 'In der Begrenzung zeigt sich der Meister', sagde mesteren selv engang. Det var vist Goethe.
Jeg bliver også glad, når du tænker på fuglene. Vi havejere må kompensere for de golde stubmarker, som findes nu om stunder, og vi må også lægge os i selen for, at insekliv ikke helt skal uddø. jeg kan ikke forstå det, men bortset fra de grådige kålsommer-
fugle er der næsten ingen sommerfugle hos mig i år og kun få bier. Jeg gør ellers, hvad jeg kan: masser af insektvenlige planter, insekthoteller. og ingen sprøjtning selvfølgelig. Ikke desto mindre
Happy Gardening
Jytte
www.danishknitdesign.com

Hyacinth Bucket sagde ...

Smuk buket og efterårets farver er så flotte..:-)

hej fra Lisbeth

Zep sagde ...

Viiiiiiiildt smuk buket og stilleben!

Hjerteligst

Kirsten Jeppesen sagde ...

SÅÅÅÅ smukke farver. MEN det der fanger mig i dit billede, er bukkettens placeringen foran brændestablen. Jeg ser dermed sensommerfarver og et løfte om efterårets hygge med ild i bålfad og brændeovn.
Det er et rigtig lækkert billede.

hagen vår sagde ...

Hei! Denne buketten gjør inntrykk og vedstabelen i bakgrunnen leder tanken mot kaldere tider.
I Norge har vi et uttrykk om at rognen/rønnen ikke klarer å bære tungt to ganger på rad. Så derfor blir det lite snø til vinteren.
Her er det fremdeles deilig sommer. God natt! Anne

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Det er da en helt vidundelig buket. Fantastik smuk med brændestablen i baggrunden. Du har et godt øje for detaljer.
Kærlig hilsen Fru Pedersen

Mathias Emil sagde ...

Kære alle,
Mange tusinde tak for jeres altid positive ord og søde kommentarer. Det gør mig rigtig glad, at I synes om det jeg laver.
I skriver så mange gode og rigtige ting, som f.eks. du Jytte der undrer dig over manglen på dyreliv i haverne. Her i skoven hvor vi bor, synes jeg at vi har et rigt dyreliv, men jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige, hvad der sker rundt omkring i landet. I så fald er det da en trist udvikling, hvor, som du skriver, vi haveejere må gøre vores til et mere mangfoldigt dyreliv.
Jeg vil sende en kærlig hilsen til jer alle, tak fordi I har lyst til at hilse på :-)
Mathias