lørdag den 17. august 2013

Klokker i Lotzes have

I disse dage, hvor den traditionsrige Odense Blomsterfestival løber af stablen, har jeg frygteligt travlt. Ikke fordi jeg hverken sælger blomster, sætter op eller piller ned - men simpelthen fordi jeg vil nå at se og nyde det hele.




Derfor pakkede jeg i går kufferten og drog `ud i den store verden´ - dette års tema for Blomsterfestivalen. Allerede fra morgenstunden var der mange mennesker på Flakhaven, hvor byens flotteste og mest storstilede udstillinger er ...




... Så det fik jeg hurtigt overstået. Jeg gider nemlig ikke myre mig frem blandt turister og børnehaver på udflugt - og så vil jeg heller ikke have mennesker på mine billeder!





Derfor trak jeg ned i Lotzes have, der ligger i Odenses gamle bydel, trukket lidt tilbage fra menneskemylder, larm og trafikkaos. Her har det fynske gartneri PKM igen i år, i samspil med den fine have, skabt en fredfyldt oase med græssende zebraer, flamingoer, en gigantisk svane og klokkeblomster i tusindvis.




Man må sige, at det var flot og jeg vil give dekoratørene stor ros for, at følge i H.C. Andersens eventyrspor, med eventyrlige dyr og endda junglehytter af klokkeblomster, men samtidig holde blomster- og farvevalget naturligt og farveafstemt.



4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ærligt talt! Efter min mening klokker de i det i Lotzes have!
H.C. Andersen kan være nok så meget 'til stede',
men bygningsværket, du viser, er utroligt banalt, og hvad har flamingoer og zebraer at gøre med HCA og bymiljøet i Odense? Det virker søgt, synes jeg. Men blomsterne er pæne, og beplantningen ifm med træerne ikke ilde.
Happy Gardening
Jytte
www.danishknitdesign.com

Høneballehaven sagde ...

Smukke billeder af blomsterne, men jeg må give Jytte ret, Zoo dyrene kunne egentlig godt have været undværet. Men tak fordi du tog billeder til os, som ikke kommer der.
Lisbeth

Bente Holst sagde ...

Tak for de spændende fotos :-) Og flotte blomster!

Mathias Emil sagde ...

Kære Jytte og Lisbeth - jeg synes heller ikke ligefrem at de pynter, men vi skal jo også huske på, at Lotzes have netop er børnenes have. De børn jeg mødte derinde var vældig begejstrede for arrangementet :-)
Hvad angår arkitekturen kommer det vel an på smag og behag ...