mandag den 26. august 2013

Mettes have

Lidt udenfor Langeskov på Fyn ved jeg en have, hvor sensommerens farveflor lyser om kap med solen. Det er min kusines have og som I nok har gættet, hedder hun Mette.




Mette er både sød og smuk - og så har hun altså fingre, der er lidt grønnere end de flestes.  




I går havde min mor og jeg inviteret os selv på en kop kaffe med dertilhørende kage - og selvfølgelig endte det med, at der gik have i den.




Kun en kende planlagt havde jeg selvfølgelig mit kamera med, og da solen ikke længere skar i øjnene, fiskede jeg det frem fra handskerummet i bilen.




Jeg synes, at Mette og hendes familie har en vidunderlig dejlig have, med alt hvad der sig hører i en rigtig landbohave. De har både høns, urtebede, får, katte med dertilhørende mus, gynger, legehus og ikke mindst et drivhus.




Jeg gætter på, at Mette er en romantisk sjæl, for overalt er der hyggekroge, små arrangementer og ikke at forglemme spandevis af lyserøde blomster.




Mette bor der sammen med sin mand, Claus og deres tre børn. Klara, deres yngste datter på tolv, har sin egen have og jeg lover, at jeg vil vende tilbage med billeder derfra.




Det må I glæde jer til, for aldrig har jeg set noget så hyggeligt og fint.



Som I nok kan fornemme, har Mette og hendes familie en rigtig leve-have. Et sted hvor man kan slå sig ned, spille bold, lege med dyrene og gå på opdagelse ...




... Og så ved jeg, at haven har været omdrejningspunkt for utallige fester. Det er da herligt! En have er jo netop til for at skulle bruges.



10 kommentarer:

marie sagde ...

Smukke billeder fra en meget inspirerende have.

Gitte sagde ...

Der ser rigtigt hyggeligt ud i Mettes have. Afslappet og med en masse smukke blomster, og fine opstillinger.
En have der bliver brugt til hygge og afslapning og hun har da grønne fingre.

Trine M sagde ...

Kære Mathias

Sikke nogle skønne - og velkendte billeder. Blev lidt rørt :)

Kærlig hilsen din anden (og knap så haveinteresserede) kusine Trine

Marthe sagde ...

Jeg kender jo godt haven - et virkelig dejligt sted. Og meget smukke og stemningsfulde billeder, du har taget, Mathias. Tak for det fine indlæg.

Susanne Jensen sagde ...

Meget smukke billeder, du har taget! De emmer af hygge og romantik!

Mette Schmidt sagde ...

Tusinde tak for det smukke indlæg Mathias. Du er bare en super god fotograf, og skriver som en drøm.
Kærlig hilsen din kusine Mette

pontos sagde ...

Delle bellissime immagini! Complimenti per la dalia :)

Un saluto

Lene sagde ...

Hvor ser der hyggeligt ud hos din kusine.
Med venlig hilsen
Lene Jensen Nordjylland

hagen vår sagde ...

En riktig drømmehage. Vakkert og spennende. Sier som kusinen din, du tar bilder som fanger drømmer. Anne

Mathias Emil sagde ...

Kære Alle,
Jeg håber, at Mette læser kommentarene her, for alt hvad I har skrevet, er til hendes ros! Tak for jeres lune hilsner og også et hej til Trine! Dejligt at høre fra dig!
En kærlig hilsen til jer alle,
Tak for jeres søde kommentarer :-)