onsdag den 18. september 2013

En butik efter mit hjerte

Den første august var en helt særlig dag, for da slog den smukke blomsterbutik Allestedlund dørene op for de første kunder og nysgerrige gæster.



Selv må jeg indrømme, at jeg intet anede om fænomenet og først ved en tilfældighed bumlede direkte ind i butikken. Og hvilken butik ...



... Et helt særligt sted. En oase midt i Odenses latinerkvarter, en æstetisk hule og et sted hvor parret Joo og Nikolaj Valentin får afløb for deres blomstrende glæde ved smukke ting, og i allerhøjeste grad i form af nogle af de fineste, mest særegne og delikate blomsterarrangementer jeg har set.



Det lyder flot at sætte det sådan op, men tror I mig ikke og tænker I, at billederne her blot er snyd - så besøg selv stedet og lad jer rive med.



Har I ligesom mig fået blod på tanden og synes I, at Joo og Nikolajs butik er ganske særlig, så besøg deres hjemmeside Allestedlund.dk lige her.



I morgen eller fredag lover jeg, at jeg vil vise endnu flere billeder fra stedet. Jeg er nemlig efterhånden blevet en flittig gæst! Hav en rigtig dejlig dag.


8 kommentarer:

Helene sagde ...

Jamen halløj! Er netop flyttet til Odense, så jeg er jo lige i nærheden. Så må jeg da lige forbi og kigge :-)

Tulle sagde ...

Der ser også rigtig hyggeligt ud. Hvor mon de har fundet de "kobber" vaser til deres snit... hm.... må lige forhøre mig lidt rundt omkring...

Anonym sagde ...

Ih du godeste!
Det er godt, atder er langt til Odense herfra og tilmed dybt vand på vejen. Jeg ville blive forfærdelig frustreret over ikke at kunne frådsindkøbe i den forretning. Men tak skal du ha' for de fine billeder. Der er også stof til inspiration.
Happy Flower Shopping
Jytte
www.danishknitdesign.com

P.S. En af mine røde gladiolus knækkede i blæsevejret i går. Jeg tog den så ind i en høj, smal glasvase og anbragte den op ad yderkarmen i et køkkenvindue - og det funger ....

Høneballehaven sagde ...

Fin butik med smukke blomster.
Kh Lisbeth

grethe pedersen sagde ...

Hej Emil
På et billed 3. sidste er vist sneget sig en Tage Andersen opsats ind....den kan jeg li!...go stil..tak for kikket, go weekend.
grethe
plateauet-haveliv

Marco Hartwigsen sagde ...

hva slags frukt er det i de kassene? nederst er det kastanier, men i den øverste???

Bilde munner 8

Allestedlund sagde ...

Tusind tak for de fine ord, Mathias:-) Håber snart at se dig igen! //Joo Valentin, Allestedlund

Mathias Emil sagde ...

Kære Marco, så vidt jeg ved er det frugten fra træet Maclura pomifera, som er hjemmehørende i USA. Træet skulle være fuldt hårdfør i Norden. Faktisk siges det, at frugterne holder edderkopper væk! Måske det virker?

Kære alle, hvor er jeg glad for, at I synes Allestedlund er et inspirernede og smukt sted.

En særlig tak til dig, Joo og Nikolaj, der har slået dørene op og ladet mig fotografere jeres sted.

En kærlig hilsen til jer alle :-)