søndag den 15. september 2013

Fuld fart på

Sidste mandag startede jeg på et nyt studie, og hold nu ferie hvor har det været en hård start. Al den rysten sammen, lejrskole, orienteringsløb, lektier, afleveringer og nye mennesker ikke mindst, kan være en ordentlig mundfuld.



Heldigvis er jeg kommet igennem det med skindet på næsen, og bestemt er det dejligt at starte på noget nyt. Alligevel er jeg nu glad for weekendernes stille ro, hvor jeg ind imellem har tid til at gå i haven.



I går var jeg så heldig, at støde ind i et marked med afskårne blomster, græskar og lyng - så selvfølgelig købte jeg lidt ind. Suppleret med grønt fra haven synes jeg, at arrangementet passer godt til årstiden.



Nu vil jeg suse tilbage til lektielæsningen og ind imellem liste en tur ud i haven. Det må man nemlig godt, når nu det er weekend.



5 kommentarer:

Dorthe Jensen Bach sagde ...

Hej Mathias. Du er bestemt ikke farveforskrækket. Sikke nogle farvesammensætninger du præsterer. Det påkalder sig virkelig opmærksomhed. Flot! Og held og lykke med studiet Hilsen Dorthe

Tina - Haven i Velkær sagde ...

Bare SÅ lækre farver!

Anonym sagde ...

Åh ja/ak ja røde Gladiolus!
Den er utrolig flot din store buket, og i det hele taget er jeg helt vild med mørkerøde g. Derfor havde jeg også glædet mig rigtig meget i år til de 'Plum's Tart' jeg lagde i foråret i mit lavendelbed. Og vist er de fine. Rigtig fine endda. De passer bare slet ikke ind i helheden i min have, og det havde jeg altså ikke set komme.
Derfor gjorde jeg kort proces og lavede en buket, som jeg havde glædet mig til skulle pynte i en antik persisk olivenkrukke på et sort konsolbord i min vinterhave; men det er altså også for meget. Måske er det, fordi de som alle andre røde blomster i min have altid får et meget stærkt blåt skær. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg gætter på, at det skyldes en masse jern i jorden. Hvorom alting er: Din buket er skøn lige som de andre, du viser billeder af.
Happy Autumn Gardening
Jytte
www.danishknitdesign.com

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Superflotte buketter Mathias. Nu er jeg jo meget nysgerrig og har svært ved at skjule det :-) hvilket studie er du startet på ?
Knus fra Fru Pedersen

Mathias Emil sagde ...

Kære Dorthe, tak for ros. På denne tid af året synes jeg netop, at vi sådan trænger til et farveboost! Snart er det hele gråt og brunt, så her i skoven fyrer vi helt op.

Kære Jytte, det var da ærgerligt, at de ikke duer! Har du overvejet at lave et flammebed i din have? Et bed udelukkende holdt i røde og orange farver? Det tror jeg kunne blive enormt fint! Det blå skær lyder mærkværdigt ...

Kære Anette, tak for ros! Jeg er startet på pædagoguddannelsen, da jeg rigtig gerne vil arbejde med psykisk funktionsnedsatte. Altså udviklingshæmmede. Det arbejder jeg også med nu og jeg elsker det :-)

En kærlig hilsen til jer alle fire.