mandag den 2. september 2013

Min ultimative grøftekants-drøm

Ikke mange mil fra hvor vi bor, har en blomsterglad landmand valgt at glæde bier, forbipasserende og sikkert sin hustru ved gavmildt at have sået sin mark til med vilde blomster.






Da jeg forleden kørte forbi, var jeg nær styrtet af cyklen og lige lukt i grøften. Heldigvis gik det ikke så galt, men jeg blev velnok begejstret og glad - og jeg havde som altid mit kamera med i rygsækken ...





... Således kan jeg nu dele det med jer.






Rask sprang jeg af den cykel, der nær havde smidt mig af, og traskede ind midt på marken. Selvfølgelig uden at trampe og kvase noget på min vej.





Gad vidst om noget her i verden er smukkere, mere romantisk og sommerligt end en mark fuld af vilde blomster. Jeg ved det ikke - men selv ville jeg ønske, at jeg havde plads til at gøre noget lignende i vores baghave.





12 kommentarer:

Susanne Jensen sagde ...

Ja, det er sørme et smukt, smukt syn! Jeg kan godt forstå, du sprang af cyklen og tog billeder!

hagen vår sagde ...

Hei! Så vakkert dette var. Anne

Furulunden sagde ...

Ja, tenk om man kunne gå ut å forsyne seg med masser av blomster til buketter. Vakkert syn!

Vivi sagde ...

Hold da helt op, hvor er det flot :-)
Det ville være fantastisk, hvis det mere var reglen end undtagelsen at møde sådan et syn.

Gitte sagde ...

Det ser helt vidunderligt ud, så mange glade farver. Gid det var heromkring.

Høneballehaven sagde ...

Godt du havde kameraet med, smukt syn, tak fordi du deler.

Mette Schmidt sagde ...

Sådan en mark overgår alt andet. Desværre sjældent at se i danmark.
Tak for smukke billeder

Katinka Raabymagle sagde ...

Kære Mathias.
Det ville da ikke være det værste sted at styrte;0)
Hvor er det åndeløst smukke fotos fra denne mark fyldt med livsglæde og begejstring. Minder mig om en skjorte min farmor havde da jeg var barn (selvom den nu ikke var særlig køn;0)).
Vidunderligt når det i den grad bliver slået fast at miljøhensyn, insektvenlighed og skønhed i den grad kan forenes. Sådanne fotos der burde sættes på alle flasker med Roundup med teksten: "Du dræber skønheden"! For hip hip hurra for miljø-forståelse og en modig og fornuftig landmand (med poetisk hjerte!).
Tak fordi du lige fik mig helt vågen ved computeren og glemte arbejdet en stund;0)
Masser af have-hilsner fra Katinka

Anette Krogh Pedersen sagde ...

Wau hvor er det smukt. Tak for at du kænkte på at dele med os :-)

Bente Holst sagde ...

Det ser vidunderligt sommerligt ud:-)

Berit fra Irishaven sagde ...

Wow, det ser da helt forrygende ud - jeg tænker som dig....kunne det tranformeres om til ens egen baghave :o)

Marianne sagde ...

Det er måske værd aat overveje at spørge hende om du må høste frø af nogle af planterne? Der er da flere, jeg gerne vil bytte med! ;-P